کد خبر: ۹۱۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

سنگ‌های کف چگونه براق می‌شوند؟

کفسابی و سنگ سابی برای براق و آینه‌ای کردن سنگ‌ها که با بهترین کیفیت توسط تیم سابکار انجام می‌شود.
سنگ‌های کف چگونه براق می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

کفسابی و یا سنگ سابی به مجموعه روش‌هایی گفته میشود که در آن سنگ و یا بتن سابیده شده و سطحی یک دست و یک نواخت پیدا میکنند. سنگ‌ها قابلیت کفسابی دارند و میتوان آن هارا تا بهترین حالت براق و آینه‌ای کرد. اگر کفسابی به صورت درست و اصولی انجام شود تا ۱۰ سال، سنگ براق می‌ماند.

آیا کفسابی باعث آسیب به سنگ می‌شود؟

  • خیر، علاوه بر اینکه آسیب نمیزند بلکه بسیار برای سنگ‌ها مفید و مناسب است.

در کفسابی تمامی مشکلات کف و سنگ حل میشود. اگر سنگ سابی و کفسابی به صورت درست و اصولی انجام شود عمر سنگ را افزایش میدهد. 

برای مثال سنگ‌های کف معمولا پس از مدتی لق شده و یا ترک برداشته و میشکنند. تیم سابکار با کفسابی اصولی می‌تواند این مشکلات را حل کرده و سنگ را مانند روز اول سالم، زیبا و براق کند. استادکار با استفاده ازدستگاه برش، قسمت شیار دو سنگ را برش داده و با مواد اپوکسی یا بتونه اقدام به پر کردن زیر سنگ میکند. این کار در چند مرحله و با مواد همرنگ شده سنگ انجام می‌شود.

چس از پر کردن درز و شیار سنگ و رفع لقی آن اقدام کفسابی کرده و سنگ را مانند کارخانه، سنگ سابی کرده و زیبا و براق و آینه‌ای می‌کند.

مشکلات سنگ که با کفسابی حل می‌شود:

  • رفع کدر شدن و براق کردن سنگ
  • رفع پستی و بلندی سنگ و کف
  • درز گیری و پر کردن سوراخ و شیار‌ها با مواد همرنگ
  • رفع لقی سنگ
  • حل سوختن سنگ و براق شدن آن
  • جرم گیری کف
  • کفسابی بتن و صاف و سیقلی کردن آن

و چندین مشکل دیگر که با کفسابی اصولی حل می‌شوند. دقت داشته باشید که اگر سنگ سابی به درستی و با مواد خوب و مناسب انجام شود، این مشکلات حل خواهد شد وگرنه روز از نو، روزی از نو!.

سنگ‌های کف چگونه براق می‌شوند؟

کفسابی چگونه انجام می‌شود؟

کفسابی انواع مختلفی دارد که هرکدان از آن‌ها روش مخصوص به خود را داشته و بسته به نیاز سنگ تغییر میکند. اما به صورت کلی کفسابی به دو دسته تقسیم میشود.

۱. اپوکسی ساب

۲. کفسابی با بتونه

هر دو این روش‌ها در سنگ سابی سابکار استفاده می‌شوند و هر دو از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما فرق آن‌ها در مواد استفاده شده برای پر کردن درز‌ها و شیار‌های سنگ است. در کفسابی اپوکسی، برای پر کردن شیار‌های سنگ و کف از مواد اپوکسی استفاده میشود. 

مواد اپوکسی با ترکیب رنگ، کاملا همرنگ سنگ شده و پس از خشک شدن از سنگ هم محکم‌تر میشوند. پس از انجام کفسابی و براق شدن سنگ، قسمت‌های اپوکسی شده نیز مانند سنگ براق و آینه‌ای شده و ظاهری یک تکه و یک دست به کف میدهد.

در کفسابی با بتونه، برای پر کردن درز‌ها و شیار‌های سنگ از ترکیب سیمان و چسب بتن استفاده می‌شود. این مخلوط مقاومت بالایی داشته و با ترکیب درست عمر بالایی داشته و از سنگ و شیار جدا نمی‌شوند. رنگ آن‌ها با توجه به سنگ متفاوت است، اما به صورت کلی به دو رنگ سفید و مشکی تقسیم میشوند. قیمت کفسابی با بتونه کمتر از اپوکسی ساب است.

مدت زمان سنگ سابی چقدر است؟

مدت زمان اجرای سنگ سابی و کفسابی بسته به نوع سنگ و نوع خدمات متغییر است. برای مثال کفسابی سنگ اسلب با اپوکسی در هر صد متر ۲ روز طول میکشد. این در حالیست که کفسابی کفسابی با بتونه ۲۰۰ متر سنگ اسلب هم ۲ روز طول میکشد.

در کفسابی به صورت کی هر ۱۰۰ متر اگر نیاز به بتونه یا اپوکسی باشد ۲ روز زمان لازم است.

اگر نیاز به بتونه و اپوکسی نباشد، هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر در یک روز انجام می‌شود.

کفسابی شستشو سریعتر انجام شده و تا ۳۰۰ متر هم در یک روز انجام میشود

کفسابی در تهران

کفسابی در تهران و کرج

تهران و کرج به دلیل تراکم جمعیت بالا و ساخت و ساز‌های زیاد بازار کار مناسب تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد. از همین رو تیم سابکار نیز در همین استان قرار گرفته است. 

کفسابی در تمام نقاط تهران و کرج در سریعتر زمان و به بهترین شکل و قیمت ممکن انجام میشود. تیم سابکار با سابقه‌ای ۲۵ ساله توانسته تجربه کاری بسیار زیادی را به دست آورده و کیفیتی عالی را ارمغان بیاورد. مهم نیست کجای تهران و کرج و یا دیگر استان‌ها باشید تیم سابکار در سریعترین زمان خدمات کفسابی را خدمتتان ارائه میکند.

کفسابی سنگ اسلب

کفسابی سنگ اسلب یکی از خاص‌ترین و زیبا‌ترین نوع سنگ سابی هاست. زیرا ابعاد سنگ‌ها بزرگ بوده و کیفیت بالایی دارند. با اجرای اپوکسی سنگ اسلب و هم رنگ کردن شیار‌های سنگ با خود سنگ، ظاهری یک تکه به کف داده می‌شود. 

کفسابی اپوکسی روش مخصوص و تکنیک‌های خاص خود را دارد که برای رسیدن به کیفیتی خوب نیازمند دانستن این کنیک‌ها هستیم. تیم سابکار تمامی این نکات و تکنیک هارا به صورت کامل بلد بوده و بهترین شکل اجرا میکند.

نانو ساب

نانو ساب یکی از مراحل کفسابی سابکار است. استفاده از مواد نانو و پودر نانو توسط تیم سابکار رواج پیدا کرده است. استفاده از این پودر و مواد در کفسابی باعث میشود براقیت سنگ افزایش پیدا کند و همچنین لکه گیری و جرم گیری آن نیز به شدت کاهش پیدا کند.

شما میتوانید برای اطلاعات دقیق‌تر به وبسایت سابکار مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

کفسابی در واقع یعنی سابیدن سنگ و براق و آینه‌ای کردن سنگ است. اما برای رسیدن به کیفیتی خوب و مناسب از کفسابی نیازمند تیمی مناسب کفسابی هستیم. 

در حال حاظر یکی از بهترین تیم‌های کفسابی در تهران و کرج و دیگر استان‌ها، تیم کفسابی سابکار است. این تیم با سابقه‌ای ۲۵ ساله در این حوزه توانسته تجربه کارایی و مهارت بالایی را پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین