کد خبر: ۹۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
سخنگوی شورای نگهبان:

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و بودجه ۱۴۰۳ تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به تایید این شورا رسید.
طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و بودجه ۱۴۰۳ تایید شد
آفتاب‌‌نیوز :

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در نشستی خبری با حضور رسانه‌های داخلی به ارائه گزارشی از آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان پرداخت و گفت: طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: همچنین بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور که مربوط به جداول است از دیگر مصوبات مجلس است که توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و به تایید شورای نگهبان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت و اطلاعات با فدراسیون روسیه و همچنین لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی انتظامی بین ایران و قرقیزستان به تأیید شورای نگهبان رسید. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی که درباره جرایم قابل گذشت و غیر قابل گذشت بود، پس از اصلاحات، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و جهت اجرا، مراحل ابلاغ را طی خواهد کرد.

طحان نظیف عنوان کرد: بررسی طرح استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی است که در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت که زمان لازم‌الاجرا دانستن این مصوبه مورد ایراد قرار گرفت و خلاف اصل ۷۳ تشخیص داده شد. همچنین طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی نیز با وجود اصلاحات مجلس هنوز ایراداتی دارد که به مجلس بازگردانده شد.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین