کد خبر: ۹۱۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

پاسخ معاون وزیر برای همگانی شدن واکسن HPV

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: طبق چیزی که به من اطلاع داده اند، من قاطعانه می‌گویم که هنوز واکسن HPV برای عموم لازم نیست.
پاسخ معاون وزیر برای همگانی شدن واکسن HPV
آفتاب‌‌نیوز :

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در رابطه با لزوم تزریق واکسن HPV باید مطالعه صورت بگیرد و طبق آمار و ارقام واکسن وارد شود.

از بدو تولد تا بزرگسالی تعدادی واکسن‌ به افراد تزریق می‌شود که برخی ضروری و برخی اختیاری هستند و هرکدام سن و شرایط مختص به خود را دارند. واکسن HPV به عنوان واکسن تاحدودی پیش گیری کننده از سرطان‌هایی چون سرطان دهانه رحم و سایر بیماری‌های ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی تزریق می‌شود و از واکسن‌های اختیاری است.

حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در این باره در جدیدترین اظهارات خود عنوان کرد: ما در کشور یک کمیته داریم، به اسم کمیته کشوری واکسیناسیون که افراد بسیار بزرگی و اساتید دانشگاه در این کمیته هستند؛ همچنین سال‌ها استاد مرندی رئیس این کمیته بودند، در رابطه با برنامه واکسیناسیون من تصمیم نمی‌گیرم، این کمیته تصمیم می‌گیرد.

او ادامه داد: در رابطه با لزوم تزریق واکسن HPV باید مطالعه صورت بگیرد و بگویند طبق این آمار و ارقام واکسن وارد کنید.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تاکید کرد: طبق چیزی که به من اطلاع داده اند، من قاطعانه می‌گویم که هنوز واکسن HPV برای عموم لازم نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین