کد خبر: ۹۱۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵

رونمایی کره جنوبی از موشک‌های ۱۶۵هزار پایی/ کره‌شمالی عقب می‌کشد؟

کره جنوبی طرحی را برای توسعه سامانه‌های موشکی پیشرفته ارائه کرده است که برای رهگیری اهداف در ارتفاع بالاتر و افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی خود در برابر تهدیدات کره شمالی است.
رونمایی کره جنوبی از موشک‌های ۱۶۵هزار پایی/ کره‌شمالی عقب می‌کشد؟
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش اداره برنامه اکتساب دفاعی (DAPA)، کمیته ارتقای پروژه دفاعی، طرح توسعه ۲.۸ تریلیون وون (۲ میلیارد دلار) برای سامانه موشک زمین به هوای میان‌برد (M-SAM) Block-III را تصویب کرد.

سیستم ارتقا یافته M-SAM، معروف به Cheolmae II، قصد دارد حداکثر ارتفاع رهگیری را به ۵۰ کیلومتر (۱۶۵ هزار پا) برساند. یکی از مقامات DAPA اظهار داشت که نسخه Block-III در برابر حملات موشکی همزمان با برد دفاعی چهار برابر بیشتر از سیستم فعلی دفاع خواهد کرد.

سامانه M-SAM که در حال حاضر یک موشک رهگیر چند منظوره پیشرفته برای ارتش جمهوری کره است، جایگزین MIM-۲۳ Hawk خواهد شد و برای صادرات در دسترس است. توسعه نسخه Block-III نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در قابلیت‌های دفاع موشکی کره جنوبی است که حفاظت بهتر در برابر تهدیدات در حال تحول را تضمین می‌کند.

تصویب طرح توسعه M-SAM Block-III نشان دهنده گامی مهم به جلو در تلاش‌های کره جنوبی برای ارتقای امنیت ملی و حفظ ثبات در مواجهه با حملات موشکی احتمالی از سوی دشمنان همسایه است.

سامانه پدافند هوایی M-SAM کره جنوبی یک سامانه ارتفاع بالا برای مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیک و کروز است و دارای لقب شاهین آهنین است. این سامانه تمام متحرک و دارای رادار آرایه فازی غیرفعال باند ایکس سه بعدی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین