کد خبر: ۹۱۱۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
تبلیغات

مزایای تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش

برای تحصیل در خارج بدون مدرک زبان، ایتالیا می‌تواند یک مقصد جذاب و فوق‌العاده باشد که راهکار‌های بسیاری را در این زمینه ارائه کرده است؛ اما فراموش نکنید که برای تحصیل و پذیرش در این کشور، اول از همه روحیه و پشتکار شما مهم است تا در ادامه، بتوانید با کمک مشاوران مجرب به بهترین نتایج دست پیدا کنید.
مزایای تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی، به‌ویژه برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های هنری، بدون شک ایتالیا است. ایتالیا به‌عنوان یک کشور تاریخی و توریستی زیبا، در چندسال اخیر به جذب دانشجویان بسیاری از سراسر جهان اقدام کرده است که دانشجویان ایرانی نیز ازجمله متقاضیان تحصیل در این کشور هستند. مزایای تحصیل در ایتالیا بی‌شمار هستند و شاید بتوان گفت که استفاده از بورسیه‌های دولتی و تحصیل در دانشگاه‌های تاریخی و درجه‌یک دنیا ازجمله برتری‌های آن به‌شمار می‌روند؛ اما مزایای تحصیل در ایتالیا به همین‌جا محدود نمی‌شود! اگر به‌دنبال تحصیل در خارج بدون مدرک زبان هستید، دانشگاه‌های ایتالیا را از دست ندهید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

باتوجه‌به افزایش میزان تقاضا برای تحصیل در ایتالیا، به‌ویژه برای افرادی که به‌دنبال تحصیل در خارج بدون مدرک زبان هستند، مزایای تحصیل و پذیرش در این کشور بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. اگر بخواهیم به چند مورد از مهم‌ترین مزایای تحصیل در ایتالیا بپردازیم، می‌توانیم به هزینه پایین تحصیل، دانشگاه‌های سطح بالا و باسابقه، تحصیل به زبان انگلیسی، انجام کار دانشجویی، فرصت پیدا کردن کار بعد از تحصیل و امکان سفر به تمام کشور‌های حوزه شنگن اشاره کنیم.

هزینه پایین تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا نسبت‌به کانادا، آمریکا و استرالیا هزینه کمتری دارد. دانشگاه‌های ایتالیا نیز در مقایسه با بسیاری از کشور‌های اروپایی، شهریه کمتری دریافت می‌کنند. علاوه‌بر این، امکان استفاده از انواع بورسیه‌های تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا وجود دارد. برخی از این بورسیه‌ها فقط هزینه‌های تحصیل و برخی دیگر، هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش می‌دهند.

دانشگاه‌های رنک‌بالا و باسابقه

اگر نگاهی به دانشگاه‌های ایتالیا بیندازیم، متوجه خواهیم شد که خیلی از دانشگاه‌های این کشور ازجمله دانشگاه جنوا از رتبه بالایی برخوردارند. تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی حتی برای افرادی که قصد تحصیل در خارج بدون مدرک زبان را دارند، می‌تواند مسیر کار و تحصیل را بسیار راحت‌تر کند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

ایتالیا با داشتن ۹۵ دانشگاه بین‌المللی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. در این کشور، بیش از ۱۹۵ برنامه تحصیلی در مقاطع آموزش عالی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و به‌جز رشته‌های هنری، می‌توان سایر رشته‌ها را هم به زبان انگلیسی آموخت. امکان تحصیل در دانشگاه جنوا به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

فرصت پیدا کردن کار بعد از تحصیل

علاوه‌بر اینکه، ایتالیا برای تحصیل در خارج بدون مدرک زبان مقصد مناسبی است، فرصت‌های زیادی که برای پیدا کردن کار در این کشور بعد از تحصیل وجود دارند نیز از دیگر مزایای تحصیل و پذیرش در ایتالیا به‌شمار می‌روند. معمولا، افرادی که در این کشور یک مقطع تحصیلی را به‌اتمام می‌رسانند، برای پیدا کردن کار بعد از اتمام تحصیل خود با فرصت‌های خوبی مواجه می‌شوند؛ درحالی‌که، مهاجرت کاری به‌صورت مستقیم به این کشور می‌تواند بسیار دشوار باشد.

مزایای تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش

امکان سفر به کشور‌های حوزه شنگن

همان‌طورکه می‌دانید، ایتالیا یکی از کشور‌های عضو حوزه شنگن است. با داشتن ویزای ایتالیا، می‌توانید بدون نیاز به دریافت مجدد ویزا به سایر کشور‌های این حوزه مانند فرانسه، آلمان و دیگر کشور‌های عضو سفر کنید. به عبارت دیگر، هنگام تحصیل در ایتالیا گزینه‌های زیادی برای تفریح و گردشگری در اختیار شما خواهد بود.

آیا تحصیل در ایتالیا بدون داشتن مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

بله! احتمالا، از این جواب تعجب کرده باشید؛ اما واقعیت این است که علی‌رغم ضرورت تسلط بر زبان انگلیسی یا ایتالیایی برای تحصیل در این کشور، راهکار‌هایی وجود دارند که بتوانید حتی بدون داشتن مدرک زبان هم برای پذیرش در دانشگاه‌های خوب ایتالیا اقدام کنید.

داشتن مدرک برای اثبات تسلط شما بر زبان انگلیسی یا ایتالیایی در بعضی دانشگاه‌ها الزامی است و در برخی دیگر نه. برای افرادی که به‌دنبال تحصیل در خارج بدون مدرک زبان هستند، چند راهکار در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از:

  • دادن مهلت به‌منظور دریافت مدرک زبان: برخی دانشگاه‌ها از همان ابتدا از شما مدرک زبان نمی‌خواهند، اما در حین تحصیل یا قبل از شروع ترم تحصیلی، باید جهت دریافت مدرک زبان مربوطه اقدام کنید.
  • تحصیل در مقطع قبلی به زبان انگلیسی: برای تحصیل در خارج بدون مدرک زبان، امکان تحصیل در مقطع قبلی خود به زبان انگلیسی هم وجود دارد؛ البته این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که مدرک معتبر زبان ندارند.
  • برگزاری آزمون ورودی آنلاین یا مصاحبه: دانشگاه‌هایی که مصاحبه یا آزمون ورودی دارند، دانشجویان را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار می‌دهند و درصورت تایید، دانشجو را پذیرش می‌کنند. تسلط بر زبان برای چنین دانشگاه‌هایی ضروری است، اما می‌توانید مدرک معتبر ارائه ندهید.

مزایای تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش

تحصیل رایگان در ایتالیا

افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند و نگران هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور هستند، می‌توانند گزینه‌های مختلفی را برای تحصیل رایگان بررسی کنند. به‌طورکلی، تحصیل در ایتالیا برای یک دانشجوی بین‌المللی به‌صورت عادی رایگان نیست.

بااین‌حال، با استفاده از بورسیه‌ها می‌توان هزینه‌های تحصیل را تا حد زیادی کاهش داد و حتی در برخی مواقع به‌صورت رایگان تحصیل کرد. معمولا، دریافت بورسیه استانی که شرایط خاص خود را دارد، می‌تواند به حذف هزینه تحصیل در این کشور منجر شد که از اصلی‌ترین مزایای تحصیل در ایتالیا نیز به‌شمار می‌رود.

سخن آخر

برای تحصیل در خارج بدون مدرک زبان، ایتالیا می‌تواند یک مقصد جذاب و فوق‌العاده باشد که راهکار‌های بسیاری را در این زمینه ارائه کرده است؛ اما فراموش نکنید که برای تحصیل و پذیرش در این کشور، اول از همه روحیه و پشتکار شما مهم است تا در ادامه، بتوانید با کمک مشاوران مجرب به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

موسسه مسیم آخر ازجمله برترین موسسات مشاوره مهاجرت تحصیلی در خارج از کشور است که با ۲۱ سال سابقه حرفه‌ای در در زمینه دریافت پذیرش دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، تایید و تکمیل مدارک متقاضیان، اخذ ویزای دانشجویی و... توانسته است مسیر مهاجرت تحصیلی را برای بسیاری از علاقه‌مندان تسهیل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین