کد خبر: ۹۱۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
دورتموند قدر ندانست، تنبیه شد

پانزدهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان

تیم فوتبال رئال مادرید با برتری مقابل دورتموند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.
پانزدهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان
آفتاب‌‌نیوز :

 در چارچوب دیدار پایان لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ومبلی شهر لندن، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و دورتموند به مصاف هم رفتند که این دیدار تماشایی با برتری ۲ بر صفر رئال مادرید به پایان رسید تا برای پانزدهمین بار کهکشانی‌ها فاتح اروپا شوند.

برای رئال مادرید دنی کارواخال ۷۴ و وینیسیوس جونیور ۸۳ گلزنی کردند تا رئال مادرید پس از یک سال دوری از جام، دوباره فاتح اروپا شود.

در این بازی دورتموند در نیمه اول چند موقعیت داشت که نتوانست از آن‌ها استفاده کند که مهمترین آن‌ها تک به تک آدیمی مقابل کورتوا بود که کارواخال مانع گلزنی او شد. البته کورتوا نیز که به دلیل بیماری لونین در ترکیب ثابت رئال مادرید قرار گرفت، نمایشی عالی داشت و چند توپ را از زردپوشان گرفت تا یک کلین‌شیت دیگر در اروپا به ثبت رساند.

در نیمه دوم اما، رئال کاملاً سوار بر بازی شد و اینجا کوبل، دروازه‌بان دورتموند بود که مرد میدان شد و نگذاشت رئال مادرید اختلاف را بیشتر کند. 

از روی کرنر و ضربه سر کارواخال، رئال به گل رسید و گل دوم نیز با اشتباه فاجعه‌بار ماتسن، دفاع کناری دورتموند به ثمر رسید. بازیکنی که از سوی رونالد کومان چند روز گذشته از تیم ملی هلند کنار گذاشته شد و بسیاری از این تصمیم سرمربی هلند انتقاد کردند.

رئال مادرید برای پانزدهمین بار فاتح اروپا شد و دورتموند نیز که پس از ۱۱ سال دوباره به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود، باز هم به نایب قهرمانی بسنده کرد تا همچنان تنها یک بار طعم قهرمانی در اروپا چشیده باشد. 

نکته دیگر این مسابقه، خداحافظی باشکوه تونی کروس با دنیای فوتبال بود. او به هنگام تعویض شدن با مودریچ شدیداً با هواداران رئال مادرید خوشحالی کرد.

گریه بلینگام پس از گل دوم رئال مادرید نیز مورد توجه دوربین‌ها قرار گرفت. بازیکنی که این فصل نمایشی شاهکار برای رئال مادرید داشت و توانست در اولین فصل به مقام قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا دست یابد.

کروس، مودریچ، ناچو و کارواخال برای ششمین بار فاتح اروپا شدند تا به رکورد پاکو خنتو، اسطوره افسانه‌ای رئال مادرید دست یابند.

کارلو آنچلوتی نیز برای پنجمین بار به عنوان سرمربی فاتح اروپا شد تا همچنان پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا باشد.

فصل فوتبال اروپا نیز با قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی آتالانتا در لیگ اروپا و قهرمانی المپیاکوس در لیگ کنفرانس اروپا به اتمام رسید. 

پس از این مسابقه دیگر تمام بازیکنان به اردوی تیم ملی خود بازخواهند گشت تا مسابقات مهم یورو ۲۰۲۴ و کوپا آمریکا ۲۰۲۴ برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین