کد خبر: ۹۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

کشف انبار برنج احتکار شده در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۲۶ تن برنج احتکاری از یک انبار در جنوب تهران خبر داد.
کشف انبار برنج احتکار شده در جنوب تهران
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی افشاری در این‌باره گفت: مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد قانونی می‌کند. در همین راستا نیز ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با رصد‌های اطلاعاتی و پالایش اطلاعات به دست آمده موفق به شناسایی یک انبار کالا در جنوب تهران شدند که آن مقادیر قابل توجهی برنج احتکار شده بود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: بنابر آمار اعلامی وزارت جهاد سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن برنج برای ذخایر استراتژیک نیاز داریم که متاسفانه در سنوات گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن تا ۲ میلیون تن برنج وارد شده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت که انبار کالا حاوی مقادیر فراوانی برنج خارجی احتکار شده است و مدتی طولانی است که این اقلام در این محل تخلیه و دپو شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز بازرسی از این انبار، گفت: ماموران در جریان بازرسی از انبار مذکور ۲۶ تن برنج احتکاری از قبیل برنج پاکستانی، برنج هندی و برنج بی‌دانه را کشف کردند. کارشناسان ارزش ریالی این کشفیات را ۱۶ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

وی از پلمب انبار مذکور با حکم قضایی خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده‌ای هم تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین