کد خبر: ۹۱۲۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

اوکراین با نیرو‌های مبتدی به جنگ ارتش حرفه‌ای روسیه می‌رود

همزمان با اینکه اوکراین با کمبود نیرو مواجه است و ده‌ها هزار نفر به دلیل قانون سربازی اجباری آماده استقرار می‌شوند، فرماندهان اوکراینی می‌گویند که قرار است سربازان جدید با آموزش‌های ضعیف وارد ارتش شوند.
اوکراین با نیرو‌های مبتدی به جنگ ارتش حرفه‌ای روسیه می‌رود
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهان اوکراینی مدت‌هاست از آمادگی ضعیف ارتش برای جذب نیرو شکایت می‌کنند و اکنون که نیرو‌های روسیه به پیشروی خود در خطوط مقدم ادامه می‌دهند، اوکراین دست به دامن قانون سربازی اجباری شده که خود این طرح مشکلاتی را برای ارتش این کشور به همراه خواهد داشت، زیرا سربازان عمدتا مبتدی بوده و آموزش‌های حرفه‌ای ندیده‌اند.

یکی از معاونان گردان تیپ مکانیزه ۹۳ اوکراین در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: «ما نیرو‌هایی داشته‌ایم که حتی نمی‌دانند که قطعات اسلحه را به هم متصل و یا از یکدیگر جدا کنند. ما زمان زیادی را صرف آموزش‌های مبتدی می‌کنیم.»

واشنگتن‌پست در گزارشی می‌نویسد: «کمبود نیرو‌های اوکراینی، از دست دادن سرزمین‌های بیشتر و ناکامی در ارائه آموزش‌های اولیه کافی به سربازان، بر وضعیت وخیمی که کی‌یف بیش از ۲ سال با آن مواجه است، صحه می‌گذارد. از طرفی، روسیه در سال جاری میلادی دستاورد‌های زیادی داشته است، زیرا ارتش اوکراین نیرو‌های کافی برای دفاع از خود ندارد.»

این روزنامه آمریکایی به نقل از یک سرباز ۳۲ ساله اوکراینی می‌نویسد: «آنچه در مراکز آموزشی اوکراینی آموزش داده می‌شود، کاملا مزخرف و بیهوده است. همه چیز بداهه آموزش داده می‌شود.»

یک افسر اوکراینی به شرط آنکه نامش فاش نشود با اشاره به کمبود تسلیحات اوکراین در میدان نبرد گفت: «هیچ نارنجکی برای پرتاب و هیچ گلوله‌ای در مراکز آموزشی وجود ندارد. مسئله این است.»

واشنگتن‌پست به نقل از یک افسر اوکراینی دیگر می‌نویسد: «برخی از سربازان که استخدام می‌شوند، به لحاظ جسمانی خوب به نظر می‌رسند، اما دقیق‌تر که بررسی کنیم دچار مسائل دیگری نظیر کمردرد و زانو درد هستند و اغلب بالای ۵۰ سال سن دارند؛ بدین ترتیب آن‌ها قادر نیستند با کوله‌باری از تسلیحات مایل‌ها پیاده‌روی کنند. هم‌چنین وقتی به چشمان برخی سربازان نگاه می‌کنید، شک و تردید را در نگاه‌های آنان می‌بینید. آن‌ها در این مسیر نیاز به تشویق و اعتماد به نفس دارند.»

با وجود این که بخشی از بسته کمک‌های مالی ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین که به طور کلی، شامل بسیاری از چیزها، از جمله موشک‌های دوربرد، خودرو‌های زرهی و توپ‌های مهم است، این هفته از راه رسید، تحویل بخش مهمی از آن چند هفته یا چند ماه طول خواهد کشید. در این میان، نیرو‌های روس تا جای ممکن، از توانمندی‌های توپخانه‌ای و نیروی انسانی خود در خط مقدم بهره می‌برند و می‌شتابند تا بتوانند اطراف قلمرو تحت حاکمیت اوکراین را در منطقه شرقی دونتسک محاصره کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین