کد خبر: ۹۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲

سؤال نمایندگان از متکی: چرا در برابر کشتار مسلمانان چین ساکت ماندید؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعدادی از نمایندگان از وزیر امور خارجه درباره علت عدم موضع‌گیری در قبال کشتار مسلمانان چین سوال می‌کنند. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، "مهدی سنایی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: «جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای از "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه در خصوص کشتار مسلمانان در چین سوال کردند که این نامه تقدیم هیات رییسه شد».
 
وی افزود: «سوال نمایندگان این بود که علت عدم موضع‌گیری شفاف وزارت امور خارجه در قبال کشتار مسلمانان چین و عدم اطلاع رسانی از سوی وزارت خارجه در این زمینه چیست»؟
 
سنایی ادامه داد: «در متن این نامه آمده در حالی که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توجه به مسلمانان جهان از اولیت‌ ویژه‌ای برخوردار است و در حالی که عموم کشورهای مسلمان، مواضع صریح و روشنی در قبال کشتار مسلمانان در چین گرفتند، چرا وزارت امور خارجه ما در این زمینه ساکت بوده است».
 
وی خاطرنشان کرد: «طبیعی است روابط ما با چین حائز اهمیت است و وزنه این کشور در عرصه سیاست خارجی ما باید حفظ شود اما در قبال کشتار مسلمانان نمی‌توان سکوت نمود و در جهان معاصر یک رابطه متعارف اقتضا می‌کند که هر کشور اصول و حساسیت‌های خویش را حفظ نماید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین