کد خبر: ۹۱۲۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵

اعتراض وزرای کابینه اسرائیل به پیشنهاد بایدن

دو وزیر جنجالی رژیم صهیونیستی ادعا کردند در صورتی که نخست وزیر این رژیم پیشنهاد بایدن را بپذیرد، او را کنار خواهند زد.
اعتراض وزرای کابینه اسرائیل به پیشنهاد بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

دو وزیر جنجالی در کابینه اشغالگر رژیم صهیونیستی به توافق تبادل اسرا بین این رژیم و مقاومت در نوار غزه که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد شده بود، حمله کردند.

براساس گزارش المیادین، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر گفت: پیشنهاد ارائه شده توسط بایدن خطرناک است و من به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو گفتم که اگر شکست را انتخاب کند، با تمام قدرت با او مخالفت خواهیم کرد.

اسموتریچ در ادامه افزود: اگر دولت پیشنهاد تسلیم را بپذیرد، ما بخشی از آن نخواهیم بود و برای جایگزینی رهبری شکست خورده تلاش خواهیم کرد.

اسموتریچ خاطرنشان کرد که پیشنهاد ارائه شده از سوی کابینه جنگ بدون مجوز است، مغایر با قانون است و کابینه اسرائیل را ملزم به اجرای آن نمی‌کند.

از سویی دیگر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دولت اشغالگر نیز تأیید کرد که طرح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به معنای پایان دادن به جنگ بدون حذف حماس و بدون دستیابی به اهداف جنگ است. بن گویر فاش کرد که نتانیاهو دیروز به او اطلاع داده که می‌تواند پیش نویس توافق را ببیند، اما هنوز آن را به او ارائه نکرده است.

بن گویر همچنین تایید کرد که تعلل نتانیاهو در اطلاع رسانی پیش نویس توافق به این معناست که توافق بدی وجود دارد که منجر به پایان دادن به جنگ بدون حذف حماس می‌شود.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل خاطرنشان کرد: اگر نتانیاهو بدون حذف جنبش حماس با این توافق موافقت کند، دولت متلاشی خواهد شد.

اظهارات بن گویر پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های صهیونیستی به نقل از نتانیاهو گفتند آنچه بایدن درباره پیشنهاد توافق ارائه کرد دقیق نبود و از موافقت با توقف جنگ در نوار غزه قبل از دستیابی به اهداف خودداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین