کد خبر: ۹۱۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸

روایت سردار حجازی از برنامه خرابکارانه زدن اتوها به برق در ساعت 9 شب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسدران، سخنان سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده کل سپاه را گزارش داد که بر اساس آن،‌ سردار حجازی ضمن خرابکارانه و اغتشاشگرانه خواندن زدن اتوها به برق در ساعت 9 شب اعلام کرد که سپاه در هر عرصه‌ای که در آن نظام تهدید شود، وارد می‌شود و منتظر حمله دشمن نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، جانشین فرمانده کل سپاه در همایش پاسداران اهل قلم، دایره وظایف سپاه را تشریح و ماموریت‌های این نهاد را یادآوری کرد.

وی با بیان اینکه مقام پاسداری ایجاب می‌کند قبل از اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: «این طور نیست که ما در سنگرهای خود باشیم و منتظر حمله دشمن باشیم تا با آن مقابله کنیم بلکه ما به سنگرهای دشمن حمله خواهیم کرد و از این پس کسانی که آغازکننده تهاجم به نظام باشد، سپاه موظف به هجوم و مقابله با آن است و این یکی از ارکان سپاه است».

وی با بیان اینکه عرصه پاسداری منحصر به یک نوع خاص تهدید نیست، گفت: «در همین قضایای اخیر مسائلی در کشور اتفاق افتاد. جدا از جنبه عمومی و مردمی کارهای انتخاباتی تا جایی پیش رفت که از مدار یک رقابت انتخاباتی عادی خارج شد و عده‌ای خواستند از احساسات مردم سوءاستفاده کنند و شرایط را به سمت اهداف خود پیش ببرند و به ناامنی دامن بزنند و ناامنی را مقدمه دخالت بیگانگان قرار بدهند».

حجازی ادامه داد: «آنها می‌خواستند آرام آرام ناامنی‌ها را توسعه دهند تا کشور با یک بحران سراسری روبه رو شود. کیست که نداند بخشی از این مسائل ناامنی، آتش زدن و حمله به اموال عمومی در راستای خواست دشمنان قسم خورده انقلاب بود».

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به رسانه‌های بیگانه اظهار داشت: «هر کس که برای یک بار به رسانه‌های بیگانه مراجعه کند و شادی مجریان را ببیند که با چه نشاط و شور و شعفی مسائل ناامنی را در ایران دنبال می‌کنند به خود تردید نمی‌دهد که این جور مسائل آب به آسیاب دشمن ریختن است و دامن زدن به این آشوب‌ها از اهداف و برنامه‌های بیگانگان است».

حجازی در ادامه خاطرنشان کرد: «اینکه تصور شود چند آشوبگر آمدند و اغتشاش کردند و رفتند بسیار ساده لوحانه است. وقتی در سایت‌ها و برنامه‌های بیگانگان مطرح می‌شود که به چه نحو در خیابان‌ها حاضر شوید و چه تجهیزاتی داشته و با ماموران چه برخوردی داشته باشید این دیگر انعکاس خبری و حرفه خبرنگاری نیست، بلکه آموزش خرابکاری است».

وی در ادامه سخنان خود گفت: «چند روز پیش پیشنهاد داده و گفته بودند ساعت 9 اتوها را به برق بزنید تا زلزله‌ای در صنعت برق رخ دهد. این موضوع را تلویزیون آمریکا و بی بی سی منعکس می‌کردند. آیا این تبلیغ خرابکاری و اغتشاش نیست؟ البته ما از مسوولان اداره برق سوال کردیم که آیا در مصرف برق مشکلی به وجود آمده است که آنها گفتند، نه شرایط عادی بود».

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: «سفارتخانه برخی از کشورهای بیگانه از جمله انگلیس در این عرصه فعالیت می‌کنند و این جایی نیست که ما خود را کنار بکشیم بلکه این عرصه پاسداری است و باید با عوامل اصلی آنها برخورد کرد البته برخی از افراد ناآگاهانه وارد این مسائل شدند».

حجازی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد به مردمی که در گروه‌های فعال در انتخابات حضور داشتند، بدبین شود، گفت: «اما وقتی ناامنی صورت گیرد و این فعالیت‌ها به آشوب و جریان سازی منتهی شود، مردم صف خود را از این آشوبگران جدا می‌کنند و البته جدا کرده‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین