کد خبر: ۹۱۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۲

افتتاح سامانه الکترونیکی ثبت نام موافقت و مخالف مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سامانه الکترونیکی موافق و مخالف طرح‌ها و لوایح و ثبت درخواست نطق اضطراری نمایندگان با امکان شناسایی از طریق اثر انگشت افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم راه‌اندازی این سامانه، ضمن تبریک به دست اندرکاران آن، اظهار داشت: «فکر می‌کنم این اقدام هم کار مبارکی است و هم از لحاظ اینکه امروزه که ما به دنبال حاکمیت paperless و دولت الکترونیک هستیم، اقدام دیرهنگامی است».

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: «ما دو مشکل داشتیم یکی مشکل آیین نامه داخلی بود که به همت نمایندگان و اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس حل شد و در ادامه این بحث به هیات رئیسه منتقل شد که ما بتوانیم ثبت نامه‌های سنتی را به فضای آی تی و ارتباط راه دور و ارتباطات آنلاین ببریم».

وی افزود: «قرعه کشی‌ها بعضا مشکلاتی را برای ما فراهم می‌آورد چرا که به طور مثال در مورد طرح‌ها و لوایح بعضا 4 - 5 نفر بیشتر نمی‌توانستند صحبت کنند لذا 4 نفر ثبت نام می‌کردند و لازم بود که از مدت‌ها قبل نوبت بگیرند و در نوبت بمانند و این برای اینکه حق به حقدار برسد کار مشکلی بود».

باهنر گفت: «براین اساس ما این مسئله را در آیین نامه اصلاح کردیم. چرا که گاهی متقاضیان صحبت زیاد بود و براساس سیستم قبلی همه این مشکلات باید با قرعه حل می‌شد».

وی افزود: «با توجه به اصلاح آیین نامه داخلی و زحماتی که کارشناسان در مجلس برای راه اندازی این سیستم به کار گرفتند بهره‌گیری از این سیستم اقدام مبارکی است که امیدارم با راه اندازی آن حقوق نمایندگان بیش از پیش رعایت شود و کار آسانتر و راحت‌تر پیش برود».

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: «همانطور که مستحضرید نمایندگان از این طریق از منزلشان می‌توانند در ثبت نام‌ها شرکت کنند و چون قرعه‌کشی هم الکترونیکی است لذا کار با دقت و حساسیت بالاتری دنبال خواهد شد».

یکی از کارشناسان فناوری مجلس در توضیح نحوه خدمات رسانی این سامانه اظهار داشت: «براساس نظر مسئولان در دفتر هیات رئیسه و اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی سامانه‌ای طراحی شده است که با شناسایی نمایندگان از طریق اثر انگشت امکان ثبت نام برای موافقت و مخالفت در مورد طرح‌ها و لوایح و ناطق اضطراری 5 دقیقه‌ای را فراهم می‌کند».

وی افزود: «هر یک از نمایندگان از این طریق می‌تواند در ابتدای جلسات علنی نسبت به ثبت نام اقدام کنند».

این کارشناس آی تی خاطرنشان کرد: «علاوه بر این سیستم امکان قرعه‌کشی رایانه‌ای از بین نمایندگان ثبت نام کننده فراهم می‌شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین