کد خبر: ۹۱۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

ادعای سفیر آمریکا در شورای حکام علیه ایران

شورای حکام آژانس نشست سه ماه یک بار خود را آغاز کرده است. موضوع ایران در دستور کار نشست شورای حکام است.
ادعای سفیر آمریکا در شورای حکام علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

پیشتر اعلام شده بود که بریتانیا و فرانسه و آلمان متن این پیش‌نویس را در اختیار ۳۵ کشور عضو شورای حکام قرار داده‌اند. اما به گزارش خبرگزاری رویترز، سه کشور اروپایی این پیش‌نویس را برای رای‌گیری ثبت کرده‌اند.

سفیر ایالات متحده آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران با درخواست‌های فرابرجامی مانع جمع‌بندی گفتگو‌های وین و از سرگیری اجرای برجام شد.
 
 لورا هول‌گیت روز سه‌شنبه طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای نمایندگی ایالات متحده آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین منتشر شد ادعا کرد: ما هر گونه ادعایی را که توسط ایران و چندین کشور عضو دیگر مطرح شده است، مبنی بر اینکه ایالات متحده به نحوی مانع بازگشت ایران به اجرای تعهدات مربوط به برجام می‌شود، به ویژه اینکه ما و تروئیکای اروپایی فاقد اراده سیاسی برای جمع‌بندی توافق (برای از سرگیری اجرای) برجام در سال ۲۰۲۲ بودیم، رد می‌کنیم.
 
وی گفت: در سال ۲۰۲۲ «دوبار توافق‌های قابل اجرا» به ایران پیشنهاد شد که هر بار با «درخواست‌های غیرقابل قبول فراتر از برجام» آن را رد کرد.
 
سفیر آمریکا در شورای حکام مدعی شد: ایران توافقی را که امکان انعقاد آن وجود داشت نپذیرفت، به فعالیت‌هایی که شانس توافق را از بین می‌برد، ادامه داد و اکنون اظهارات بی‌اساسی را برای مخدوش کردن تاریخ (مذاکرات) مطرح می‌کند.
 
وی گفت: ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم که به طور کامل و بدون فوت وقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی در ایران، از جمله از طریق اجرای اقدامات مرتبط با بیانیه مشترک ۴ مارس، تغییر تصمیم خود درباره لغو مجوز بازرسان آژانس و ازسرگیری اجرای پروتکل الحاقی و اجرای کد اصلاحی ۳.۱ همکاری کند.
 
هول‌گیت با اشاره به اقدامات ایران در چارچوب قانون راهبردی مجلس بیان کرد: ایران به جای آنکه فعالیت‌های هسته‌ای خود را مبهم‌تر کند، باید مسیر خود را تغییر دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین