کد خبر: ۹۱۲۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

توضیح وزیر کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری

وزیر کشور با اشاره به اینکه مشکل و اعتراضی در روند ثبت‌نام‌ها نداشتیم، گفت: تعداد واجدین شرایط رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری، تفاوت چندانی با انتخابات مجلس نخواهد کرد. 
توضیح وزیر کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره روند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: مشکل و اعتراضی در روند ثبت‌نام‌ها نداشتیم و تعداد واجدین شرایط رای دهی در انتخابات، تفاوت چندانی با انتخابات مجلس نخواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه انتخابات طبق مقررات پیش‌بینی شده انجام خواهد شد، گفت: انشالله در همان مدت ۵۰ روز که قانون پیش‌بینی کرده فرایند انتخابات طی و هشتم تیر انتخابات برگزار خواهد شد و فرصتی هم برای دور دوم در نظر گرفته شده است تا اگر به دور دوم کشیده شده، هفته بعد برگزار شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه محدودیت‌های ۵۰ روز حکم می‌کند که مدت زمان ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها و تبلیغات کم باشد، افزود: به کسانی که شرایط ثبت‌نام نداشتند، اجازه ثبت‌نام داده نشده و این اقدام با دقت لازم انجام شد و کسانی که شرایط اولیه را داشتند ثبت‌نام شدند. مراحل بعدی تایید صلاحیت و تعیین تکلیف هم بر عهده شورای نگهبان است. 

وزیر کشور درباره تامین امنیت انتخابات هم گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده و هماهنگی همه دست‌اندرکاران و حضور گسترده مردم در بحث امینت هم مشکلی نخواهیم داشت و همه پیش‌بینی‌ها انجام شده است. 

وحیدی همچنین از چاپ تعرفه‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها روز انتخابات توزیع خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین