کد خبر: ۹۱۲۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
هر دو این بازی‌ها در بستر تلگرام انجام می‌گیرد

تب داغ همستر و نات کوین ایران را در نوردید!

این روز‌ها تب داغ یک بازی رمز ارزی  نه تنها نوجوانان، بلکه دیگر آحاد جامعه و شبکه‌های اجتماعی را در در بر گرفته است. در کوچه و خیابان، افرادی دیده می‌شوند که روی صفحه موبایل، مشغول ضربه زدن روی یک همستر بامزه هستند و به اصطلاح می‌خواهند از طریق ضربه زدن به تاچ اسکرین، امتیاز و پول در بیاورند، همستر کامبت ترند بازی‌های ایردراپ کیوبز است.
تب داغ همستر و نات کوین ایران را در نوردید!
آفتاب‌‌نیوز :

در این بازی می‌توانید با ضربه زدن، سکه آنلاین به دست بیاورید، همستر پرورش دهید و در مسابقات و مبارزات شرکت کنید، در نهایت این احتمال وجود دارد که شاید بتوان این سکه‌های آنلاین را فروخت و به رمز ارز دیگری بدل کرد و از این بازی پولی به دست آورد. همین باعث شده که تنها در عرض چند هفته میلیون‌ها نفر به همستر کامبت گرایش پیدا کنند، هزاران گروه تلگرامی برای آن تشکیل شده و کاربران پرورش، شبانه روز در مورد آن بحث می‌کنند.

همستر کامبت جزء بازی‌های تب تو ئرن یا به اصطلاح ضربه بزن (بازی کن) و به دست بیاور است.

نات کوین نیز شبیه همستر کامبت بود که تعدادی موفق شدند از آن سکه‌های مجازی کسب کنند، گفته می‌شود گردش مالی نات کوین در ایران به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که با ارزش گردش روزانه بورس برابری می‌کند. با توجه به اینکه نات کوین واقعاً توانست عده‌ای را به پول برساند، بازی جذاب همستر نیز علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده است.

هر دو این بازی‌ها در بستر تلگرام انجام می‌گیرد، در جامعه ایران که بیش از ۶۰ میلیون نفر آن بر اساس آمار‌های رسمی و غیر رسمی درگیر فقر مطلق و نسبی هستند، به دست آوردن «پول آسان» گزینه‌ای است که طبیعتاً می‌تواند میلیون‌ها نفر را جذب نمایید.

امنیت مسئله دار

کارشناسان می‌گویند که این ریسک وجود دارد، که بسیاری از کاربران در نهایت نتوانند از  این بازی به پولی برسند، علاوه بر این لینک‌های که برای دعوت دیگران به بازی، به اشتراک گذاشته می‌شود، خطر فیشینگ و لو رفتن هویت کاربران بی نام را در پی دارد.

پیش از این اپلیکیشنی وجود د اشت که با ضربه زدن یک صدای «یو» تولید می‌کرد و با افزایش تعداد کاربر، ارزش بسیاری یافت، پیش بینی می‌شود همستر کامبت و نات کوین نیز ارزش قابل ملاحظه‌ای پیدا کنند، با این همه برخی از متخصصین امنیت شبکه و کریپتو نسبت به تیم پشت این پروژه‌ها ابهاماتی را مطرح کرده اند.

جالب توجه آنکه میزان جستوی کلمه همستر کامبت به فارسی از جستجوی کلید واژه‌های مربوط به  انتخابات پیشی گرفته است.

ایوب ترابی کارشناس حوزه رمزارز‌ها در این‌باره به آفتاب‌نیوز گفت: در رابطه با بازی همستر باید بگوییم که پروژه‌های گیم شکل که یک شبکه نتورکی برای خودش تعریف می‌کند، خیلی در حوزه کاری ما و بحث رمرز ارز تعریف نمی‌شود، در رابطه با نات کوین بلاخره در صرافی‌ها لیست شده است، ما چند هزار کوین دیگر هم داریم که در صرافی‌ها لیست شده، ولی این مسئله دلیلی بر با ارزش بودن آن‌ها  نیست. داغ شدن بازار این کوین‌ها و بازی‌ها به این دلیل است که به طرق مختلف افرادی به آن‌ها تمایل پیدا کرده و یک جامعه حول آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی در خصوص جذب سرمایه بالای نات کوین اظهار کرد: برخی افراد فکر نمی‌کردند که این کوین لیست شود و بعد از لیست شدن به آن تمایل پیدا کردند که بلاخره از این فرصت جا نمانند، ولی رمز ارز‌های مانند نات کوین بعد از یک بازه زمانی ۲_۳ ماهه خود واقعی‌شان را نشان داده و قیمت اصلی خارج از حباب معمول، کم کم کشف می‌شود.

ترابی گفت: قیمت هم مطلقاً بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، برخی توکن‌ها یا بازی‌ها به عنوان خرج کرد و سیستم امتیازگیری ارزشی در نظر می‌گیرند و بر آن اساس ممکن است روز به روز ایجاد ارزش افزوده کنند. به صورت کلی یک قاعده کلی وجود ندارد که شما خیالتان راحت باشد. البته همستر پول نمی‌خواهد و فعلاً افراد فقط بازی می‌کنند، اما در مورد نات کوین و هر رمزارزی، افراد باید تحقیق کاملی داشته باشند، باید بدانید تیم پشت این پروژه چه کسانی هستند، اگر بخواهید شانسی خرید نمایید که می‌شود همان قمار! 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
7
1
پول خانه خراب کن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین