کد خبر: ۹۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸

واکنش جو بایدن به استفاده از تسلیحات آمریکا در جنگ اوکراین

به دنبال سخنان پوتین و تهدیدش به ارسال سلاح برای مخالفین آمریکا و تنها چند روز پس از آنکه دولت آمریکا مجوز استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه را داد، بایدن گفت که واشنگتن اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه مسکو یا کرملین را نداد.
واکنش جو بایدن به استفاده از تسلیحات آمریکا در جنگ اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با تلویزیون ای‌بی‌سی نیوز از پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تسلیحات ساخت آمریکایی پیش از این علیه خاک روسیه استفاده شده‌اند یا خیر، طفره رفت و گفت: «ما اجازه نخواهیم داد این تسلیحات علیه پایتخت روسیه یا کرملین استفاده شوند.»

رئیس‌جمهور آمریکا که این مصاحبه را در گورستان آمریکایی نرماندی به مناسبت هشتادمین سالگرد «نبرد نرماندی» انجام داد، در رابطه با تسلیحات آمریکایی گفت: «این تسلیحات مجوز دارند که در مرز روسیه و اوکراین برای حمله به اهداف خاصی استفاده شوند. ما اجازه حملات ۲۰۰ مایلی به روسیه و اجازه حمله به مسکو و کرملین را نمی‌دهیم.»

نبرد نرماندی نام یکی از نبرد‌های جنگ جهانی دوم است. در این نبرد نیرو‌های متفقین در ۶ ژوئن سال ۱۹۴۴ در کرانه ساحل نرماندی پیاده شدند و به آزادسازی فرانسه اشغالی از نیرو‌های آلمان نازی پرداختند. این نبرد، بزرگترین عملیات آبی خاکی تاریخ محسوب می‌شود. این نبرد به شکست آلمان نازی در جبهه نرماندی انجامید.

جو بایدن در واکنش به اظهارات اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که ارسال تسلیحات به اوکراین جهت حمله به روسیه را به منزله «مشارکت مستقیم» در جنگ دانسته بود، گفت: «بیش از ۴۰ سال است که او را می‌شناسم. او مرد شایسته‌ای نیست. او یک دیکتاتور است و تلاش می‌کند تا مطمئن شود که کشورش را حفظ می‌کند و در عین حال این حمله را ادامه می‌دهد. ما درباره ارسال تسلیحات به اوکراین جهت حمله به روسیه یا مسکو گفتگو نمی‌کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین