کد خبر: ۹۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۳

کروبی: به راه خود ادامه می‌دهیم

سخنان من را گزینشی پخش کرده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب اعتمادملی در جمع اعضای این حزب گفت: «نباید از شرایط سختی که پیش رویمان قرار گرفته است ناامید شویم بلکه باید در اندیشه حرکت باشیم زیرا ما یک حزب هستیم و هدف ما تنها شرکت در یک انتخابات نیست بلکه ما یک تشکیلاتی هستیم که باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی برای پیشبرد جریان اصلاحات به حرکت خود ادامه دهیم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ مهدی کروبی در جمع اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی در اعتراض به حوادثی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم روی داد تاکید کرد: «پس از انتخابات دهم حوادث ناگواری روی داد که پس از پیروزی انقلاب تازگی داشت، رفتارهایی صورت گرفت که در شان ملت فهیم و با شعور ایران نبود چرا که این مردم تنها به نتیجه انتخاباتی اعتراض داشتند که آن را مشروع نمی‌دانستند و دولت برآمده از ان را قبول نداشتند ولی آیا باید با گلوله به اعتراضات انها پاسخ داده می‌شد».

وی خطاب به اعضای حزب خود گفت: «وقتی در یک انتخابات چنین حوادثی روی داه است نمی‌توان سکوت کرده و عقب نشینی کرد بنابراین باید به مصمم تر از گذشته به راهمان ادامه دهیم و کار حزبی را منسجم‌تر از گذشته پیگیری کنیم».

مهدی کروبی با اشاره به تعرضاتی که به روحانیت صورت گرفته است گفت: «این روزها کسانی که حتی در عرصه انقلاب حضور نداشته‌اند به اهانت به بزرگان و شخصیت‌هایی می‌پردازند که از مبارزان این انقلاب و خدمتگزاران این نظام بوده‌اند و متاسفانه اکنون شاهد آن هستیم که به برخی مراجع عظام با تندی برخورد کرده و چهره‌ها و شخصیت‌هایی چون آقای هاشمی و ناطق نوری و عبدالله نوری را مورد تعرض قرار می‌دهند نباید اجازه دهیم چنین رفتارهایی تکرار شود».

کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «باید خود را برای اقدام‌های بعدی آماده کنیم و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی کارتان را انجام دهیم و این را بدانید که کار سیاسی هزینه دارد ولی این هزینه‌ها نباید موجب آن شود که کار را نیمه راه رها کنید». 

کروبی افزود: «حوادث ناگواری که پس زا انتخابات روی داد در طول 30 سال پس از انقلاب تازگی داشت و البته موجب خدشه وارد شدن به نظام جمهوری اسلامی ایران شد. متاسفم از اینکه اکنون فرزندان شهید به اتهام دفاع از حق خودشان کتک می‌خورند و یا کسانی که جبهه رفته‌اند اکنون در زندان‌ها هستند. بنابراین نمی‌توان این گونه حوادث را دید و سکوت کرد بلکه باید فعال‌تر و جدی‌تر از گذشته به حرکت ادامه دهیم».

وی با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت بدی بر اصلاح طلبان تحمیل شده است گفت: «اکنون سرنوشت بدی بر ما تحمیل شده و لی باید تنگناها را تحمل کنیم و روحیه خود را حفظ کنیم و به راهمان ادامه دهیم».

وی توضیح داد: «در چنین شرایطی که بر ما تحمیل شده است باید در اندیشه تقویت و حفظ و انسجام وحدت نیروها باشیم و البته وحدت حزبی خود را نیز حفظ کنیم. در این عرصه اگر انتقاداتی نیز نسبت به یکدیگر داریم باید با حفظ حرمت‌ها بیان شود چرا که اکنون روزهای سختی را پیش رو داریم که باید همه درکنار یکدیگر برای رسیدن به هدفمان حرکت کنیم».

کروبی توصیه کرد: «در این فضایی که پیش رویمان قرار گرفته است باید اخلاق سیاسی را رعایت کرده و هیچ گاه به تخریب یکدیگر روی نیاوریم بلکه باید تنها در اندیشه حفظ وحدت نیروها باشیم».

رییس مجلس ششم همچنین گلایه‌هایی را از رسانه ملی داشت که بار دیگر اقدام به پخش گزینشی سخنان وی کرده بود.

وی در این باره گفت: «ما معتقدیم که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دهم از قبل مهندسی شده بود و بنابراین این شرایط بر ما تحمیل شد ولی متاسفانه برخی از خبرگزاری‌ها و البته رسانه ملی با عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای اقدام به پخش گزینشی سخنان بنده کرده‌اند به طوری که مفهوم آن به درستی منتقل نشده است».

وی تاکید کرد: «من در یک جسله حزبی سخنانی را مطرح کرده‌ام که منتشر شده است. در این جلسه در برابر سخنان و سوالاتی که همراهان حزبی در تحلیل حوادث انتخابات اخیر مطرح می‌کردند از نتیجه انتخاباتی که مهندسی شده است انتقاد و اعتراض کردم و گفتم که نتیجه این انتخابات مهندسی شده است و ما دولت برآمده از آن را مشروع نمی‌دانیم ولی هرگز این موجب نمی‌شود که از راهی که می‌رویم کناره‌گیری و عقب نشینی کنیم و همواره در عرصه حضور داشته و انتقادات خود را مطرح می‌کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین