کد خبر: ۹۱۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

عضو جامعه روحانیت مبارز: لازم نبود ۸۰ نفر در انتخابات ثبت‌نام کنند

«بالاخره شورای نگهبان هم یک چارچوبی دارد و براساس چارچوبی که دارند، صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند. همه اعضای شورای نگهبان هم عالم و سیاستمدار هستند و نظرشان را می‌دهند و شرعا هم خودشان را پیش خدا مسئول می‌دانند و اگر کسی را شایسته بدانند، چه رأی داشته باشد چه رأی نداشته باشد، او را تایید صلاحیت خواهند کرد.»
عضو جامعه روحانیت مبارز: لازم نبود ۸۰ نفر در انتخابات ثبت‌نام کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت السلام محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ثبت نام کاندیدا‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، می‌گوید: حالا لازم نبود ۸۰ نفر ثبت نام کنند، اما بالاخره آمدند و اگر شورای نگهبان تایید صلاحیت کند، برخی از آن‌ها وارد عرصه می‌شوند و برخی دیگر هم قبل از آن استعفا خواهند داد. قانونا منعی برای ورود ندارند، تایید صلاحیت هم با شورای نگهبان است.

به گزارش اصلاحات نیوز، وی ادامه داد: من پیشنهاد می‌کنم کسانی که زمینه اجماع رای مردم را ندارند، استعفا دهند. البته اجباری نیست در حد یک پیشنهاد است. کسانی که فکر می‌کنند رأی ندارند، به نظرم بهتر است با کاندیدایی که رأی و اقبال دارد و مردم کشور آن را می‌شناسند، اجماع کنند.

حالا لازم نبود ۸۰ نفر ثبت نام کنند، اما بالاخره آمدند و اگر شورای نگهبان تایید صلاحیت کند، برخی از آن‌ها وارد عرصه می‌شوند و برخی دیگر هم قبل از آن استعفا خواهند داد. قانونا منعی برای ورود ندارند، تایید صلاحیت هم با شورای نگهبان است.

رهبر با بیان این موضوع که مصلحت جامعه ایجاب می‌کند که افراد با همدیگر اجماع کنند، گفت: از دولت سیزدهم هم ۵ نفر از وزرا کاندیدای انتخابات شدند، بسیار خوب. کسانی که کار کرده‌اند و مردم هم عملکرد آن‌ها را دیده‌اند موردی ندارد که ورود کنند، در نهایت مردم تصمیم خواهند گرفت که به آن‌ها اقبالی هست یا نه.

من پیشنهاد می‌کنم کسانی که زمینه اجماع رای مردم را ندارند، استعفا دهند. البته اجباری نیست در حد یک پیشنهاد است. کسانی که فکر می‌کنند رأی ندارند، به نظرم بهتر است با کاندیدایی که رأی و اقبال دارد و مردم کشور آن را می‌شناسند، اجماع کنند.

او درباره عملکرد شورای نگهبان می‌گوید: بالاخره شورای نگهبان هم یک چارچوبی دارد و براساس چارچوبی که دارند، صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند. همه اعضای شورای نگهبان هم عالم و سیاستمدار هستند و نظرشان را می‌دهند و شرعا هم خودشان را پیش خدا مسئول می‌دانند و اگر کسی را شایسته بدانند، چه رأی داشته باشد چه رأی نداشته باشد، او را تایید صلاحیت خواهند کرد.

محمدتقی رهبر در ادامه با اشاره به این موضوع که شورای نگهبان وظایف خودش را انجام می‌دهد، گفت: ما به نظر شورای نگهبان احترام می‌گذاریم چرا که همه آن‌ها عالم و آگاه هستند. کاندیدا‌ها از هر جناحی که هستند، اگر صلاحیت دارند باید تایید صلاحیت شوند. ما نمی‌خواهیم جریان‌سازی کنیم و دعوا به راه بیاندازیم که چرا از این جناح تایید شد و از آن جناح نه.

بالاخره شورای نگهبان هم یک چارچوبی دارد و براساس چارچوبی که دارند، صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند. همه اعضای شورای نگهبان هم عالم و سیاستمدار هستند و نظرشان را می‌دهند و شرعا هم خودشان را پیش خدا مسئول می‌دانند و اگر کسی را شایسته بدانند، چه رأی داشته باشد چه رأی نداشته باشد، او را تایید صلاحیت خواهند کرد.

او با اشاره به سخنان رهبری نیز گفت: با توجه به سخنانی که رهبری فرمودند، کاندیدا‌ها باید طبق معیار‌های رهبری رفتار کنند. در این شرایط کشور بهتر است جنگ خطی به راه نیاندازیم. جامعه نیازمند وحدت است و باید از دعوا‌های جناحی دور شویم و به فکر وحدت و آرامش جامعه باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین