کد خبر: ۹۱۳۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

تلاش کره‌جنوبی برای توسعه زنجیره تامین با همکاری مالزی و کشور‌های آ. سه. آن

یک دیپلمات ارشد کره‌جنوبی گفت: سئول در پاسخ به تشدید رقابت اقتصادی آمریکا و چین، با همکاری با کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به ویژه مالزی، انعطاف‌پذیری زنجیره تامین خود را افزایش می‌دهد.
تلاش کره‌جنوبی برای توسعه زنجیره تامین با همکاری مالزی و کشور‌های آ. سه. آن
آفتاب‌‌نیوز :

چانگ کی یونگ، فرستاده ویژه کره جنوبی در امور هند و اقیانوسیه گفت: سئول در حال حاضر توسعه زنجیره تامین امن و متنوع را از طریق استراتژی هند و اقیانوس آرام خود در اولویت قرار داده است.

وی پس از جلسه عمومی خود در سی و هفتمین میزگرد آسیا و اقیانوسیه (APR) افزود: ما به طور فعال با شرکای آ. سه. آن با کشور‌هایی مانند مالزی همکاری می‌کنیم، زیرا معتقدیم توسعه زنجیره‌های تامین منطقه‌ای قوی با همکاری امکان پذیر است. تفاهم نامه بین کره جنوبی و مالزی برای همکاری استراتژیک در مورد زنجیره‌های تامین حیاتی، که در حال حاضر مورد مذاکره قرار گرفته است، ممکن است به عنوان نمونه خوبی از این همکاری‌ها باشد.

چانگ تاکید کرد: کره جنوبی برای تقویت بیشتر زنجیره تامین خود، بر قابلیت‌های تولید داخلی در بخش‌های حیاتی مانند نیمه‌رسانا‌ها و باتری‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و متعهد به ترویج تحقیق و توسعه در فناوری‌های پیشرفته است. این موضوع موقعیت سئول را در زنجیره‌های تامین جهانی تقویت می‌کند و آسیب‌پذیری در برابر اختلالات خارجی را کاهش می‌دهد.

این دیپلمات کره‌ای افزود: تمرکز بر نوآوری، با هدف کاهش وابستگی به تامین کنندگان خارجی، برای تولید حیاتی است.

چانگ با تشریح تشدید رقابت اقتصادی آمریکا و چین گفت: رقابت بین این دو ابرقدرت نشان دهنده وضعیت پیچیده‌ای برای کره جنوبی است، اما در حالی که چالش‌هایی را به همراه دارد، در‌ها را به روی فرصت‌های جدید نیز می‌گشاید. ما در حال تقویت توافقات موجود و فعالانه تعقیب قرارداد‌های آزاد تجاری جدید با شرکای جدید مانند مالزی هستیم.

وی افزود: من معتقدم که قرارداد آزاد تجاری سنگ بنای تقویت بیشتر روابط اقتصادی بین کره جنوبی و مالزی خواهد بود.

چانگ همچنین خاطرنشان کرد: کره جنوبی به طور استراتژیک در صنایع داخلی و فناوری‌های حیاتی برای افزایش انعطاف پذیری در زنجیره تامین سرمایه گذاری می‌کند تا بتواند موقعیت کشور‌های آسیای شرقی را تقویت می‌کند و آسیب پذیری را در برابر اختلالات ناشی از رقابت آمریکا و چین کاهش می‌دهد.

مالزی سومین شریک تجاری بزرگ کره جنوبی در آ. سه. آن و دوازدهمین شریک تجاری کره جنوبی با مجموع تجارتی بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار آمریکا (۱۱۸.۴ میلیارد رینگیت) است.

استراتژی هند-اقیانوس آرام کره جنوبی با هدف گسترش زنجیره تامین، توسط دولت کره جنوبی در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین