کد خبر: ۹۱۳۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مسئولان توجه‌ای درخوری به این موضوع نداشته‌اند

هتک حرمت زن ایرانی توسط طالبان آن هم در خاک ایران!

یک دیپلمات طالبان، یک عکاس زن ایرانی را به داخل کنسولگری افغانستان در مشهد کشانده و او را شکنجه کرده‌است.
هتک حرمت زن ایرانی توسط طالبان آن هم در خاک ایران!
آفتاب‌‌نیوز :

ضرب و شتم عکاس ایرانی در کنسولگری افغانستان خبری بود که چندی پیش منتشر شد. بر اساس این گزارش، یک دیپلمات طالبان، یک عکاس ایرانی را به داخل کنسولگری افغانستان در مشهد کشانده و او را شکنجه کرده‌است. جزئیات این خبر و نحوه برخورد با فرد خاطی هنوز مشخص نشده است و پیگیری‌ها در این خصوص نیز بی‌نتیجه ماند. اما مهم آن است که در کنسولگری افغانستان خشونت رخ داده و یک خبرنگار ایرانی مورد شکنجه قرار گرفته‌است.

در ابتدا روزنامه جمهوری اسلامی در این باره نوشت: «طبق گفته منابع آگاه، گروه طالبان چندی قبل سه دیپلمات را برای اقدامات کنسولی به کنسولگری افغانستان در مشهد اعزام می‌کند که مورد موافقت وزارت خارجه ایران قرار می‌گیرد، یکی از آن دیپلمات‌ها "سلیم" نام داشت که یک عکاس ایرانی را به داخل کنسولگری افغانستان در مشهد کشانده و شکنجه می‌کند که پس از آن با شکایت این فرد، از ایران اخراج و یک دیپلمات دیگر از جانب طالبان جایگزین این فرد خاطی می‌شود». در ادامه نیز نمایندگی وزارت خارجه در مشهد خبر «سیلی به عکاس در کنسولگری افغانستان» را تکذیب نکرد.

بیش از یک هفته مسئولان این موضوع را مسکوت گذاشته و هیچ اظهار نظری در این باره نکردند. اگرچه مدتی بعد از این اتفاق، خبر آن توسط یک رسانه افشا شد و شاید اگر این افشاگری نبود هیچگاه کسی متوجه نمی‌شد یک خبرنگار ایرانی مورد ضرب و شتم در کنسولگری افغانستان قرار گرفته است. در شرایطی که هنوز جزئیات این اتفاق مشخص نشده، حسین کاظمی قمی نماینده ویژه در امورد افغانستان تنها با تایید این خبر بسنده کرده‌است.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان در این باره گفته است: «اخباری را من اخیرا شنیده‌‍ام؛ راجع به خانم محترمی که توسط کارمندی از سرکنسولگری افغانستان در مشهد مورد تعدی قرار گرفته است؛ من صحت این خبر را بدست نیاورده ام. هر دستگاه، نمایندگی سیاسی، کنسولی هر کشوری در خاک ایران اگر بخواهد تخطی کند از اصول دیپلماتیک، طبیعی است که دستگاه دیپلماسی کشور با آن برخورد خواهد کرد. یک موردی در مشهد پیش آمده بود، در مورد یکی از عکاس‌ها در مشهد؛ به شدت با آن برخورد شد، به گونه‌ای که گفته شد آن کارمند باید از اینجا برود، این اقدام صورت گرفت».

با وجود زمانی زیادی که گذشته، جزئیات اتفاق همچنان مشخص نیست؛ به نظر می‌رسد یا مسئولان یا توجه‌ای درخوری به این موضوع نداشته‌اند و یا در صورت بررسی اتفاق، از انتشار جزئیات خودداری کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین