کد خبر: ۹۱۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
تبلیغات

بورس تحصیلی مجارستان وزارت علوم ۲۰۲۴

بورسیه دولت مجارستان یکی از بهترین فرصت‌های تحصیلی رایگان برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در خارج از کشور است که هر سال توسط دولت مجارستان برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکترا اعلام می‌گردد. هدف از ارائه این بورس تشویق دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی مجارستان برای جذب دانشجویان نخبه از کشور‌های مختلف است.
بورس تحصیلی مجارستان وزارت علوم ۲۰۲۴
آفتاب‌‌نیوز :

با دریافت بورسیه فول فاند مجارستان شما از پرداخت شهریه معاف هستید و تا پایان تحصیل ماهانه ۱۰۳ یورو دریافت می‌کنید. این بورسیه اقامت رایگان و یا کمک ۱۰۸ یورو در ماه، برای پرداخت هزینه‌های اقامت در کل مدت بورس تحصیلی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برای پوشش خدمات مراقبت‌های بهداشتی تحت بیمه درمانی و بیمه پزشکی تکمیلی کمک‌هزینه ۱۵۳ یورویی پرداخت می‌کند. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره ارائه می‌کنیم.

مزایای بورس تحصیلی مجارستان وزارت علوم

هر ساله ۱۰۰ دانشجو می‌توانند توسط وزارت علوم و بهداشت ایران برای تحصیل در مجارستان بورسیه شوند. با این بورسیه، دانشجویان از مزایای ویژه‌ای برخوردار هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  1. رایگان شدن شهریه دانشگاه
  2. کمک‌هزینه زندگی (کارشناسی‌ارشد ماهانه ۱۲۰ یورو، دکتری ۴۰۰ یورو): این موضوع باعث می‌شود علاقه‌مندان به تحصیل در مجارستان با آرامش بیشتری به تحصیل بپردازند و از نظر تامین هزینه‌های زندگی، خیال آسوده تری داشته باشند و مشغول شغل اصلی خود، یعنی درس خواندن باشند.
  3. کمک‌هزینه مسکن: در صورت عدم استفاده از خوابگاه مبلغ ۱۲۰ یورو به دانشجویانی که قصد تحصیل در مجارستان در دو مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری را دارند، پرداخت می‌گردد.
  4. بیمه سلامت: باتوجه‌به گران‌بودن هزینه‌های درمانی در اروپا، یکی از مهم‌ترین کاربرد‌ها و مزایای این بورسیه، تأمین بیمه سلامت بوده که یک تکیه‌گاه امن روانی و فکری را برای داوطلبین و خانواده‌های آن‌ها مهیا می‌کند.

 مخاطبان هدف برای دریافت بورس تحصیلی مجارستان وزارت علوم

متقاضیانی که برای برنامه بورس تحصیلی درخواست می‌کنند، باید مشمول معیار‌های زیر باشند:

  • متقاضیان نمی‌توانند شهروند مجارستان باشند
  • متقاضیان باید در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۴ حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند
  • متقاضیان باید توسط یک شخص معرفی شده باشند.
  • متقاضیان باید تابعیت مشابهی با شخص معرف خود داشته باشند.

نکات مهم برای دریافت بورس تحصیلی مجارستان وزارت علوم

Stipendium Hungaricum در تمامی رشته‌ها از جمله تحصیل دندانپزشکی در مجارستان، پزشکی، داروسازی و... پذیرای جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا می‌باشد.

بورس تحصیلی مجارستان وزارت علوم ۲۰۲۴

دانشجویان دکترا باید شرایط زیر را در راستای دریافت بورسیه دارا باشند:

  • حداکثر سن داوطلب ۳۳ سال
  • حداقل معدل کارشناسی‌ارشد ۱۷
  • حداقل معدل کارشناسی ۱۵
  • حداقل نمره زبان معادل ۵. ۵ آیلتس

شرایط پذیرش بورسیه تحصیلی مجارستان در مقطع کارشناسی‌ارشد:

  • حداکثر سن داوطلب ۳۰ سال
  • حداقل معدل کارشناسی ۱۵
  • حداقل نمره زبان معادل ۵.۵ آیلتس

فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت خارج کشور:

دانشجویان دکتری می‌توانند برای تکمیل پروژه خود به یک دوره کوتاه‌مدت شش‌ماهه به خارج از کشور اعزام شوند. متقاضیانی که واجد شرایط مندرج در آیین‌نامه و شیوه‌نامه هستند، می‌توانند از طریق مؤسسه محل تحصیل خود و در چهارچوب سهمیه اختصاصی، برای گذراندن فرصت تحقیقاتی کوتاه‌مدت در خارج از کشور اقدام نمایند.

بیشتر متقاضیان ایرانی برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان و تحصیل پزشکی، اقدام به درخواست پذیرش می‌کنند. دلیل این امر می‌تواند دانشگاه‌های معتبر در این کشور باشد که دوره‌های خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان و همچنین سایر رشته‌های پزشکی، دانشگاه‌ها معمولاً ورودی‌هایی در نظر می‌گیرند که شامل آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه) می‌باشد. دانشجویان برای شرکت در آزمون ورودی بیشتر دانشگاه‌های معتبر، می‌توانند به کالج مک دنیل مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط و ضوابط آن، می‌توانید با مشاوران راه دانشجویان نوین آسیا تماس بگیرید.

لیست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در گروه پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان عبارت‌اند از:

  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه اتوش لرند
  • دانشگاه اروپای مرکزی
  • دانشگاه سملوایز
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه دبرسن

مراحل درخواست برای بورس تحصیلی مجارستان از طریق وزارت علوم

متقاضیانی که می‌خواهند از بورسیه تحصیل در مجارستان استفاده کنند، باید در مرحله اول به کمیته بورسیه تحصیلی مجارستان و دانشگاه مورد نظر، درخواست خود را ارسال کنند. درصورتی‌که درخواست متقاضی مورد موافقت قرار گیرد، این فرصت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا بخش عمده‌ای از هزینه‌های تحصیل را با استفاده از بورسیه تأمین و همچنین از سایر مزایای آن نیز بهره‌مند گردند.

مراحل درخواست برای بورس تحصیلی مجارستان از طریق وزارت علوم

متقاضیان باید ابتدا در سامانه معرفی شده توسط بنیاد بورس مجارستان ثبت‌نام و مدارک خود را بارگذاری نمایند و در سامانه سجاد) سازمان امور دانشجویان) (portal.saorg.ir) بورسیه دولت‌های خارجی ثبت نام نمایند.

گزینش اولیه: پس از بررسی مدارک توسط کمیته بورسیه امور دانشجویان ایران، اسامی برگزیدگان توسط دولت ایران به کمیته Stipendium ارسال می‌شود، همچنین به متقاضیان اعلام می‌شود که در گزینش اولیه موفق شده‌اند یا خیر.

گزینش دوم: متقاضیان توسط دانشگاه‌های مجارستان بر اساس سوابق تحصیلی خود، دعوت به مصاحبه می‌شوند.

 سخن پایانی

بورسیه‌ای که دولت مجارستان در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌دهد، از بهترین فرصت‌های تحصیل رایگان است. هر ساله ۱۰۰ دانشجو می‌توانند توسط وزارت علوم و بهداشت ایران برای تحصیل در مجارستان بورسیه شوند.

تحصیل در این کشور فرصتی منحصربه‌فرد برای دانشجویان بین‌المللی به‌منظور بهره‌مندی از آموزش باکیفیت بالا، زندگی در یک محیط امن و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه است.

علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در خارج از کشور، ابتدا باید در سامانه معرفی شده توسط بنیاد بورس مجارستان ثبت‌نام کرده و همچنین در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان (portal.saorg.ir) اقدام به ثبت‌نام اولیه و ثبت درخواست بورسیه دولت‌های خارجی نمایند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با مؤسسه راه دانشجویان نوین آسیا در ارتباط باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین