کد خبر: ۹۱۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱

پیام‌های یک زلزله جدید در اراضی اشغالی

استعفای "بنی گانتس" عضو کابینه جنگی رژیم اشغالگر قدس به همراه تنی چند از دیگر اعضای کابینه مذکور، زلزله ای بزرگ را در راهروهای قدرت در اراضی اشغالی به راه انداخته و از واقعیت های تازه و ناخوشایندی برای این رژیم رونمایی کرده است.
پیام‌های یک زلزله جدید در اراضی اشغالی
آفتاب‌‌نیوز :

"بنی‌گانتس" وزیر جنگ اسبق رژیم اشغالگر قدس و عضو کابینه جنگی این رژیم، به تازگی و در بحبوحه جنگ غزه از سِمت خود استعفا کرده است. وی پیشتر در جریان یک کنفرانس خبری تهدید کرده بود که اگر نتانیاهو تا تاریخ ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی، طرح و برنامه مشخصی برای مدیریت جنگ غزه و ترسیم چشم‌انداز‌های آتی در قالب آن ارائه نکند، باید انتظار خروج وی (بنی گانتس) و حزب متبوعش را از کابینه جنگی اسرائیل داشته باشد. 

با این حال، استعفا از کابینه جنگی اسرائیل صرفا به بنی گانتس محدود نمانده و گادی آیزنکوت، ژنرال صهیونیست و همچنین حیلی تروبیر از حزب اتحاد رژیم صهیونیستی نیز از کابینه جنگی رژیم اشغالگر قدس استعفا داده اند. موضوعی که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران نویده دهنده یک بحران جدی و بزرگ برای نتانیاهو و متحدان افراطی اش است. این رویداد به طور حامل چند پیام است. 

 استعفای بنی گانتس و تنی چند از دیگر اعضای کابینه جنگی رژیم صهیونیستی از سِمت خود، شکاف‌ها و اختلاف پنهان در میان سیاستمداران ارشد صهیونیست را از پشت پرده به جلوی چشم همگان کشانده است. معادله‌ای که به هیچ عنوان به نفع بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نیست. 

توجه داشته باشیم که پیشتر یائیر لاپید رهبر جریان اپوزیسیون اسرائیل نیز بر شدت تلاش‌ها و اقدامات خود جهت وادار کردن نتانیاهو برای استعفا از قدرت افزوده و اکنون نیز تاکید دارد که تنها راه حل نجات رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه، استعفای نتانیاهو و متحدان افراطی‌اش از قدرت است. از این منظر، استعفای اخیر بنی گانتس در حقیقت از پدیده‌ای رونمایی کرده که صهیونیست‌ها شدیدا به دنبال لاپوشانی آن بوده اند. 

دیگر اینکه پس از استعفای بنی گانتس بود که همانطور که پیشتر نیز گفته شد، شاهد بودیم که دو تن دیگر از اعضای کابینه جنگی اسرائیل هم از سِمت خود استعفا کردند. حال نتانیاهو و متحدانش به شدت هراس دارند که مبادا روند استعفا‌ها در میان چهره‌های سیاسی و نظامی اراضی اشغالی ماهیت اپیدمیک به خود بگیرد.

موضوعی که به هیچ عنوان تحقق آن دور از ذهن نیست و البته که در روز‌ها و ماه‌های اخیر نیز به کرات رسانه‌ها و تحلیلگران و منابع آگاه در اراضی اشغالی از اختلافات جدی مقام‌های ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با دولت نتانیاهو خبر داده و همچنان نیز خبر می‌دهند. از این رو، سناریوی وقوع دومینوی استعفا در اراضی اشغالی می‌تواند یک ضربه مهلک نه فقط به نتانیاهو و متحدانش بلکه به کلیتِ رژیم صهیونیستی باشد؛ و در نهایت اینکه جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی و صهیونیستی در مدت اخیر مدام سعی داشته اند از نتانیاهو و دولتش چهره‌ای کارآمد نشان دهند که البته در میدان‌های جنگ غزه نیز به اهداف تعیین شده برای خود دست می‌یابند. 

با این حال، استعفای شماری از اعضای کابینه جنگی اسرائیل و در عین حال تشدید حملات جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو و متحدانش نشان می‌دهد که تا چه اندازه صهیونیست‌ها در حباب تبلیغات و توهم زندگی می‌کنند و فاصله میان واقعیت‌های آن‌ها و ظاهرسازی هایشان نیز از زمین تا آسمان است.

منبع: سایت الف
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین