کد خبر: ۹۱۳۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

کاخ سفید مدعی شد: درباره تهدید ایران با اسرائیل همکاری می‌کنیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: وقتی صحبت از تهدید از سوی ایران به میان می‌آید، ما باید با اسرائیل همکاری نزدیک داشته باشیم تا با این تهدید مقابله کنیم.
کاخ سفید مدعی شد: درباره تهدید ایران با اسرائیل همکاری می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در اجلاس جهانی کمیته یهودیان آمریکا ادعا کرد: "مسیر رو به جلو، غزه‌ای است که در آن حماس دیگر در قدرت نیست... غزه‌ای که دیگر بستری برای ترور نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی از مجوز واشنگتن برای حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روز سه شنبه به وقت محلی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این نشست گفت: «اگر آتش‌بس میان اسرائیل و حماس به عنوان بخشی از توافق فعلی تضمین شود، فرصت استراتژیک بزرگتری برای اسرائیل ایجاد می‌شود. این توافق می‌تواند منجر به قرار دادن اسرائیل در یک ساختار امنیتی منطقه‌ای شود.»

سالیوان تصریح کرد: «مدیریت اسرائیل توسط دولت آمریکا در سازمان ملل متحد، دستیابی به رای روز دوشنبه شورای امنیت را ممکن کرد و این قطعنامه "درخواست روشن از حماس برای برقراری آتش بس و پایان گروگان گیری" است.»

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی طرح پیشنهادی آتش بس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و واکنش‌های اسرائیل به آن گفت: آمریکا «مطمئن است» اظهارات بایدن منعکس کننده پیشنهاد اسرائیل است.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: آمریکا "به حمایت از اسرائیل در تلاش هایش برای نجات گروگان‌ها ادامه می‌دهد" و "مطلقاً هیچ اختلافی" در دولت آمریکا در مورد مبارزه علیه تروریسم توسط اسرائیل وجود ندارد.

او مدعی شد: "یک مسیر معتبر برای تشکیل یک کشور فلسطینی" بخشی از طرح رئیس‌جمهور آمریکا بوده است و این تلاش‌ها به قبل از ۷ اکتبر بر می‌گردد.

مشاور امنیت ملی بایدن اضافه کرد: «این مسیر را نمی‌توان تحمیل کرد، نمی‌توان آن را به‌طور یک‌جانبه توسط کسی اعلام کرد... و این هدف باید در نتیجه مذاکرات باشد. ما به همکاری با دولت اسرائیل در این زمینه ادامه خواهیم داد.»

سالیوان تصریح کرد: «من می‌دانم که نگرانی‌های عمیقی نه تنها در دولت اسرائیل، بلکه در افکار عمومی اسرائیل درباره این موضوع وجود دارد. اما معتقدم هیچ امر متناقضی با یک مسیر معتبر به سوی یک کشور فلسطینی و آینده‌ای امن بلند مدت برای اسرائیل وجود ندارد. بلکه از نظر من این بخشی از یک راه حل جامع است که اسرائیل را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد.»

مشاور امنیت ملی بایدن در ادامه با تکرار ادعا‌های واشنگتن علیه ایران و نفوذ منطقه‌ای آن مدعی شد: «در مورد ایران باید بگویم که رئیس جمهور آمریکا آماده است تا طیف وسیعی از اقدامات را برای عقب راندن تهدید‌های ایران در هر صحنه‌ای انجام دهد. ما سعی می‌کنیم حمایت تهران از حماس را متوقف کنیم. وقتی صحبت از تهدید از سوی ایران به میان می‌آید، ما باید با اسرائیل همکاری نزدیک داشته باشیم تا با این تهدید مقابله کنیم.»

سالیوان در پایان گفت: «هفته آینده به عنوان بخشی از گروه مشورتی استراتژیک درباره تهدید ایران با مقامات اسرائیلی همکاری خواهد کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین