کد خبر: ۹۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷
گفته‌های مدیر زندان‌های تهران درباره مننژیت و دیدگاه پزشکیان

تصاویر هولوکاست در زندان اوین تکذیب شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مدیرکل زندان‌های استان تهران، عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی و ایمیل‌ها با عنوان هولوکاست در زندان اوین را فاقد صحت خواند.

سهراب سلیمانی همچنین با اشاره به این که تنها فوتی زندان اوین، محمد کامرانی است که فقط 2 ساعت در این بازداشتگاه بوده به ایسنا اظهار کرد: «ما در اوین فوتی نداشتیم. فقط محمد کامرانی که مننژیت داشته فوت کرده و او نیز ارتباطی به بازداشتگاه نداشته است. بعد از 2 ساعت از ورودش به زندان، مقابل دوستانش حالش بد شده و بیمارستان علت فوت وی را مننژیت اعلام کرده و هیچ فوتی به جز وی در بازداشتگاه نداشتیم».

او درباره دیدار نمایندگان مجلس با بازداشت‌شدگان در ناآرامی‌های اخیر گفت: «نمایندگان مجلس شامل رییس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و دو نفر از نمایندگان کمیسیون قضایی و آموزشی از بازداشت‌شدگان در ناآرامی‌های اخیر بازدید کردند. این نمایندگان مجلس با تک تک بازداشت شدگان صحبت کردند».

این در حالی است که امروز دو نفر از نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رد مسئله مننژیت در رابطه با مرگ برخی بازداشت‌شدگان، در مصاحبه با روزنامه «اعتماد ملی» مواضعی متفاوت با اظهارات رسمی مسئولان قضایی مطرح کردند.

دکتر مسعود پزشکیان وزیر سابق بهداشت و نماینده تبریز در خانه ملت با بیان اینکه هیچ‌کدام از کشته‌شدگان مننژیت نداشته‌اند معتقد است که شرایط ابتلا به مننژیت سهل و آسان نیست که فرد در زندان در شرایط عادی و حتی تحت شکنجه‌های معمول به آن مبتلا شود و تاکید کرد: «سوال ما از مسئولان این نیست که بازداشت‌شدگان واقعا بر اثر مننژیت کشته شده‌اند یا نه بلکه نگرانی ما این است که افراد فوت شده مگر در کجا نگهداری می‌شده‌اند که عفونت به مغز آنها سرایت کرده است»؟

وی با اشاره به شناختی که از خانواده‌های فوت‌شدگان به دست آورده است، می‌افزاید: «این افراد به هیچ‌وجه پیش از انتقال به زندان نمی‌توانسته‌اند به مننژیت مبتلا بوده باشند»!

از سوی دیگر امیدوار رضایی عضو کمیسیون بهداشت و درمان که پس از مرگ محسن روح‌الامینی موفق به مطالعه پرونده پزشکی او شده است معتقد است: «علائمی از مننژیت در پرونده پزشکی روح‌الامینی وجود ندارد».

رضایی مسئول اعلام علت فوت روح‌الامینی را پزشکی قانونی دانست و گفت: «تا سه هفته آینده پزشکی قانونی دراین باره اظهارنظر می‌کند».

وی همچنین در خصوص وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها گفت: «زندان‌های ما استانداردهای بهداشتی را ندارد و در حداقل‌هاست متاسفانه طبق اطلاعات ما در برخی زندانی‌ها شاهد شیوع ویرس HIV (ایدز) و دیگر بیماری‌های عفونی هم بوده‌ایم که باید مراقبت‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین