کد خبر: ۹۱۳۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳

پورمحمدی: می‌شود با دشمن هم مذاکره کرد

پورمحمدی تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که می‌شود با دشمنان بزرگ هم مذاکره کرد، اما از موضع قدرت. میدان و دیپلماسی تکمیل‌کنندۀ هم هستند.
پورمحمدی: می‌شود با دشمن هم مذاکره کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاس‌جمهوری، مهمان برنامه «با مردم» بود.

پورمحمدی گفت: مصطفی پورمحمدی هستم متولد سال ۱۳۳۸ و در ۱۲ سالگی درس طلبگی را در حوزه آغاز کردم. در مدرسه ما برخی مکاتب فلسفی به زبان رسمی و بین المللی به ما تدریس می‌شد. همچنین ۱۱ سال داشتم که به دیدن آیت الله خامنه‌ای در روستای اخلمد مشهد مخفی بودند و ترجمه کتاب صلح امام حسن (ع) را انجام می‌دادند رفتم و با ایشان آشنا شدم این آشنایی بعد از طلبگی من به دوره‌های مختلف در تبعید و دیدگاه‌های ایشان افزایش یافت. دوبار به ایرانشهر به زیارت ایشان رفتم.

اهم اظهارات پورمحمدی را بخوانید؛

*زمانیکه شهید آیت الله قدوسی به عنوان داستان کل انقلاب منصوب شده بودند اواخر تابستان از من دعوت کردند که در خدمت ایشان در دادستانی کل فعالیت کنم، چند ماموریت مهم در استان‌ها داشتم؛ اوایل زمستان ۱۳۵۸ به عنوان دادستان انقلاب در مسجد سلیمان انتخاب شدم و در خرداد ۶۰ دادستان انقلاب شدم و بعد از آن در خرداد ۶۱ به عنوان دادستان مشهد و سپس دادستان کل خراسان انتخاب شدم بعد از ماموریت بزرگ در تهران به ما سپردند به عنوان بازپرس ویژه به پرونده رسیدگی کردیم پرونده حساس بود که خدمت حضرت امام (ره) رسیدیم.

*بیش از ۴۵ دقیقه با امام داشتیم و پرونده وضعیت رسیدگی قضایی و متهمین کلیه امور را به گوش رساندیم و منجر به فرمان هشت ماده‌ای امام شد. چه پیامی بود که دفاع از حقوق متهمین مهمترین ویژگی پیام امام بود. 

*تا سال ۶۶ معاون ضد جاسوسی وزارت اطلااعات در زمان آقای ری شهری بودیم و پیوسته در استان غربی بودیم و جاسوسان عراقی را کشف کردیم. پرونده جنایات منافقین یکی از مهمترین پرونده کاری من بود. بیشترین جنایت علیه ملت با کمک دشمن ملت انجام دادند. 

* ما سال آخر جنگ در سال ۶۷ عملیات ممتد که عملیات فروغ جاویدان را انجام دادند و می‌خواستند تهران را فتح کنند در آن سال ۲۳۰۰ نفر از افسر و بسیجی ما را اسیر کردند.

* در جامعه آماری که انجام دادیم که اطلاعات متقن به دست آوردیم ۷۸۰۰۰ نفر رزمنده جوان ارتشی سپاهی بسیجی سازمان جنایتکار کشته یا زخمی شده است.

*سال ۷۴ صدام حسین به هاشمی نامه نوشت که در آن زمان مسئولیت آزادی اسرا بر عهده من بود قرار بود یک توافقنامه بین دو دولت را به هم بزند و آقای هاشمی به من ماموریت داد که با صدام حسین دیدار کنم و بتوانم روابط دو کشور حل شود و همچنین مسئله آزادی اسرا را بررسی کنیم.

* من با صدام که بدترین دشمن ملت ایران بود مذاکره کرده‌ام و صدام از روابط و خاطرات به من گفت، صدام حسین به من گفت ما می‌خواستیم ایران را از بین ببریم و خوزستان را تجزیه کنیم، ولی نتواستیم، شما هم نتواستید عراق را نابود کنید بیاییم با هم صلح کنیم گفتم الان درحال حاضر ما درحالت نه جنگ و نه صلح هستیم چرا قطعنامه رو اجرا نمی‌کنید، چرا مرز‌ها را مشخص نمی‌کنید، به این موضوع مایل نبود، اما قبول داشت این موضوع را.

*من با کسی مذاکره کردم که دشمن ملت بود. داماد و برادر همسرم توسط این مرد شهید شدند. با پشتوانه قدرت ملی و تکنیک مذاکراتی به توافق رسیدم. به نظر من میدان و دیپلماسی این دو همدیگر را تکمیل کرده و در جا‌های تاثیرگذار به نتیجه می‌رسد.

* این موضوع نشان می‌دهد که می‌شود با دشمنان بزرگ هم مذاکره کرد، اما از موضع قدرت. میدان و دیپلماسی تکمیل‌کنندۀ هم هستند.

*کار‌های حاشیه‌ای و نمایشی و عکس‌گرفتن باید نقد شود. باید با پشتوانۀ قدرت ملی و راهنمایی خوب مشکلات کشور را حل کنیم.

*باید با پشتوانه ملی مشکلات ملی را حل کرد. ما امروز خوشحال هستیم به قدرت علمی و فناوری تبدیل شدیم و در برخی صنایع موشکی، هسته‌ای صنایع دارویی صنایع هوایی ما روند پیشرفت ادامه دارد و آمریکا پس از چند سال در رقابت انتقال فناوری با روش پنهان در چند کشور ابتدایی است. 

*از سال ۷۸ وزارت اطلاعات در دولت اصلاحات من را کنار گذاشت و من علمی و طلبگی ادامه دادم. در سال ۸۴ دولت آقای احمدی نژاد با عنوان وزیر کشور مشغول به کار شدم.

*یکی از برزگترین کار‌های ما دولت الکترونیک و عرضه کارت سوخت و بعدا کارت ملی برای شهروندان فراهم کردیم و انتخابات را با کمک کد و کارت ملی برگزار کردیم. من بعد از کنارگذاشتن از دولت نهم به عنوان رئیس سازمان بازرسی انتخاب شدم. 

*در دولت یازدهم زمانی که به عنوان وزارت دادگستری انجام دادم سالانه ۱ میلیون پرونده داشتیم که در سال سوم به سالانه ۵۰۰ هزار رساندیم که روند رسیدگی پرونده را کاهش دادیم که موفقیت آمیز بود.

* از مردم می‌خواهم با مراجعه به فرمان هشت ماده‌ای امام که حقوق متهمان و شهروندان در آن مورد تاکید قرار گرفته را بازخوانی کنند.

* امروز چرا در عرضه انتخابات حضور دارم؟ من با اقای رئیسی از قبل از انقلاب اشنا هستم و هردو با اصول مردم داری اشنا هستیم.

* من نمیخواستم وارد کار اجرایی شوم و در یک موسسه تحقیقاتی دانشنامه ایران را در حال تالیف بودم، اما می‌خواهم از همه طیف‌ها گروه‌ها تجربه آنان را به کار بگیرم و در اختیار مردم عزیزم قرار دهم.

*تجربه زیادی دارم و امدم این تجارب را در خدمت مردمم قرار بدم.

*اگر مورد اعتماد شما قرار بگیرم با دوران مدیریت جدیدی مواجه هستیم دولت من دولت قرار است. من با این پیام وارد میدان شدم. دوران جدیدی برای شما آغاز خواهد شد از بدبینی نگاه‌ها و تنش‌ها فاصله خواهیم گرفت. به نخبگان و توانمندان بسیار توجه خواهد شد و از متخصصان کمک خواهم گرفت.

*به انسان‌های برجسته و آزاده بها خواهم داد. از همه توانایی تجربه نیرو‌های ارزشمند و شایسته کمک خواهم گرفت. با توجه به سابقه اطلاعاتی و امنیتی اطمینان خواهم داد به امنیت داخلی و خارجی افزایش خواهم داد.

*من با شعار خرد، شادی و شکوفایی این گام‌ها را برداشتم دولت من دولت قرار است. دولت عهد و پیمان با شماست دولت عاشقانه و دولت آرامش در همه عرصه هاست که خوب زندگی کنیم. 

*سه اولویت داریم. عدالت بدون عدالت اکسیژن مردم کم خواهد شد. دومین ثروتمند است. شما باید ثروتمند باشید. سومین قدرت است. قدرتی که به حقوق شهروندان احترام می‌گذارد. ما با شما خردمندان راه را به خوبی پی خواهیم کرد. ما با جوانان شایسته و ملت عزیز پیروز و موفق خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین