کد خبر: ۹۱۳۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

نظر مردم درباره انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

ابراهیم شیرعلی رئیس ایسپا می‌گوید: نتایج نظرسنجی نشان داد ۳۹.۵ درصد از پاسخگویان در نظرسنجی مورد اشاره گفتند با آمدن رئیس جمهور جدید وضعیت کشور بهتر خواهد شد. در مقابل ۱۶.۲ درصد فکر می‌کنند وضعیت کشور بدتر خواهد شد و ۲۲ درصد نیز معتقدند وضعیت کشور با آمدن رئیس جمهور جدید فرقی نخواهد کرد. همچنین ۲۲ درصد از پاسخگویان ارزیابی از وضعیت کشور با تغییر رئیس جمهور نداشته و اظهار بی‌اطلاعی کردند. 
نظر مردم درباره انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم شیرعلی رئیس ایسپا گفت: در موج اول نظرسنجی انتخاباتی که روز‌های ۶ تا ۱۰ خرداد ماه با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال در کل کشور (مناطق شهری و روستایی) و اندازه نمونه ۵۰۰۹ نفر اجرا شد میزان امیدواری مردم و ارزیابی آن‌ها از وضعیت کشور با آمدن رئیس جمهور جدید را مورد پرسش قرار داد. نتایج نشان داد ۳۹.۵ درصد از پاسخگویان در نظرسنجی مورد اشاره گفتند با آمدن رئیس جمهور جدید وضعیت کشور بهتر خواهد شد. در مقابل ۱۶.۲ درصد فکر می‌کنند وضعیت کشور بدتر خواهد شد و ۲۲ درصد نیز معتقدند وضعیت کشور با آمدن رئیس جمهور جدید فرقی نخواهد کرد. همچنین ۲۲ درصد از پاسخگویان ارزیابی از وضعیت کشور با تغییر رئیس جمهور نداشته و اظهار بی‌اطلاعی کردند.
 
رئیس ایسپا تاکید کرد: همچنین پرسش «از دولت بعد چه انتظاراتی دارند» نیز در نظرسنجی موج اول، در خصوص اولویت کاری دولت و رئیس جمهور آینده از مردم سوال شد. از دیدگاه ۵۸.۵ درصد از مردم، دولت و رئیس جمهور آینده باید موضوع و مسئله «فقر و محرومیت» را در اولویت کاری خود قرار دهد. «ایجاد اشتغال» با ۳۹.۷ درصد، موضوع «تورم و ارزش پول ملی» با ۳۶.۵ درصد، «سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها» با ۲۸.۷ درصد، موضوع «امنیت ملی» با ۲۸.۴ درصد، «ساماندهی بخش مسکن» با ۲۰.۶ درصد، «مبارزه با فساد و رانت» با ۱۹.۶ درصد از جمله مواردی است که مردم به آن اشاره کرده‌اند. یافته‌های نظرسنجی نشان می‌دهد، مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان در صدر توجهات مردم قرار دارد و شایسته است دولت و رئیس جمهور بعدی ثبات اقتصادی و رفع فقر و محرومیت و افزایش رفاه اجتماعی را در اولویت قرار دهد. توضیح اینکه در این سوال پاسخگویان امکان انتخابات ۳ گزینه را داشتند، از این‌رو جمع گزینه‌ها بیش از ۱۰۰ شده است. درباره اجرا و انتشار یافته‌های موج‌های بعدی نظرسنجی ایسپا همواره طرفدار انتشار عمومی یافته‌ها و نتایج نظرسنجی‌ها با در نظرگرفتن مصالح عمومی کشور بوده است و بر آن اصرار دارد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و در انتخابات سال ۱۴۰۰ و اخیرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد این مهم را نشان داده است. سعی بر این است در موج‌های بعدی نظرسنجی نرخ مشارکت مردم و همچنین میزان اقبال مردم نسبت به ۶ کاندیدای تایید شده سنجش و در رسانه‌ها منتشر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین