کد خبر: ۹۱۳۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵

بایدن برای شرکت در نشست گروه هفت عازم ایتالیا شد

رئیس جمهور آمریکا در حالی عازم ایتالیا برای شرکت در نشست گروه هفت شد که جنگ اوکراین محور این نشست خواهد بود.
بایدن برای شرکت در نشست گروه هفت عازم ایتالیا شد
آفتاب‌‌نیوز :

گروه هفت متشکل از هفت کشور صنعتی بزرگ جهان فردا (پنجشنبه) میزبان نشست سران خواهد بود. روسیه که پیش‌تر جزء این گروه بود به دلیل جنگ اوکراین از گروه هشت اخراج و باعث تغییر نام این گروه شد. اکنون مسکو همچنان در کانون گفتگو‌های سران گروه هفت قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) از واشنگتن دی سی رهسپار ایتالیا برای شرکت در نشست گروه ۷ شد. محور اصلی این دور از گفتگو‌ها تشدید فشار‌ها بر روسیه به منظور پایان بخشیدن به جنگ اوکراین و مجاب کردن چین برای عدم حمایت از مسکو در جنگ خواهد بود. 

نشست گروه هفت که قرار است از ۱۳ تا ۱۵ ژوئن در ایتالیا برگزار شود، با چالش‌های جدی روبه رو است. دو جنگ خونین در اروپا و خاورمیانه، ناتوازنی تجاری با چین، تهدیدات مطرح شده از سوی هوش مصنوعی و چالش‌های توسعه در آفریقا از اصلی‌ترین این موارد محسوب می‌شوند. 

براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرار است گروه هفت تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده و اشخاص و نهاد‌هایی که به مسکو برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند در لیست جدید قرار گیرند. 

بایدن ۸۱ ساله در داخل، اما مشکلات متعدد خود را دارد. وی سه شنبه را در خانه شخصی‌اش در ویلمینگتون در ایالت دلاور گذارند؛ جایی که فرزندش هانتر از سوی دادگاه به دلیل دروغ گویی پیرامون اسلحه‌ای که در سال ۲۰۱۸ خریده بود، مجرم شناخته شد. پس از ترامپ که به نخستین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد که در دادگاه به یک جرم کیفری محکوم می‌شود؛ اکنون بایدن به نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل می‌شود که فرزندش در دادگاه گناهکار شناخته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین