کد خبر: ۹۱۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

سلیمی نمین: پزشکیان و قالیباف در دور دوم

«عباس سلیمی‌نمین»، گفت: رای قالیباف در جریان اصولگرایی بیشتر خواهد بود و او با پزشکیان رقابت می‌کند. احتمال زیادی وجود دارد که انتخابات به دور دوم برود و نتیجه انتخابات به رفتار اصولگرایان ارتباط دارد.
سلیمی نمین: پزشکیان و قالیباف در دور دوم
آفتاب‌‌نیوز :

«عباس سلیمی‌نمین»، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره میزان شانس رای‌آوری نامزد‌های انتخاباتی، گفت: رای قالیباف در جریان اصولگرایی بیشتر خواهد بود و او با پزشکیان رقابت می‌کند.

احتمال زیادی وجود دارد که انتخابات به دور دوم برود و نتیجه انتخابات به رفتار اصولگرایان ارتباط دارد. آن‌ها شاید در دور اول نتوانند به اجماع برسند، اما اگر در دور دوم از یک نامزد دفاع نکنند، جایگاه خود را از دست می‌دهند و هزینه زیادی خواهند پرداخت. به هر حال وجود ۵ نامزد اصولگرا موجب شکسته شدن آرای آن‌ها خواهد شد؛ این واقعیت پیش روی ماست.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان مسائل اصلاح‌طلبان در این زمینه را حل کرد. آن‌ها در انتخابات سال ۹۲ روحانی و عارف را داشتند و تلاش کردند عارف کنار برود، اما او خود را نماینده اصلاح‌طلبان می‌دانست.

اصلاح طلبان هم هزینه زیادی پرداختند تا عارف مجبور شود کنار برود. الان هم اگر بیش از یک نامزد داشتند باید همین هزینه را پرداخت می‌کردند، ولی با تصمیم شورای نگهبان دیگر لازم نیست هزینه بپردازند و حول یک نفر متمرکز می‌شوند. سوال دارد چرا کسانی که مدیریت کلان در حد بالاترین سطح اجرایی کشور ندارند، تایید صلاحیت شوند و تعدد در جریان اصولگرا ایجاد شود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین