کد خبر: ۹۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۲:۳۶
با صدور اطلاعیه دادستانی تهران مشخص شد؛

آغاز محاکمه زندانیان از شنبه

9 مورد اتهامی برای متهمان در انتظار محاکمه اعلام شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستانی تهران که از سوی رییس قوه قضاییه مکلف شده بود ظرف یک‌هفته به آزادی زندانیان بپردازد، طی اطلاعیه اعلام کرد دادگاه اولین گروه از عوامل میدانی آشوب‌ها پس از انتخابات، روز شنبه (دهم مردادماه جاری) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌ متن اطلاعیه دادستانی تهران به شرح زیر است:

ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی
حرکت عظیم و هوشمندانه شما در خلق حماسه‌ای دیگر با حضور 40 میلیونی به میزان 85 درصد واجدین شرایط در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری رقم خورد بار دیگر عمق دلبستگی امت مسلمان و ولایتمدار ایران عزیز را به آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بیعت آگاهانه از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی در پیش چشمان تحسین‌گر جهانیان به نمایش گذاشت و برگ زرین دیگری را بر صفحات کتاب قطور مردمسالاری دینی افزود.

انتظار می‌رفت بعد از این نمایش قدرت ملی و اسلامی، دشمنان کینه‌توز سرعقل آمده با پذیرش واقعیت ایران مقتدر و یکپارچه راه تعامل منطقی مبتنی بر اصول انسانی در پیش گیرند، اما متأسفانه بار دیگر شاهد آن بودیم که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس علیرغم شعارهای عوام فریب به اصطلاح بشردوستانه و ادعاهای ریاکارانه‌ مبنی بر گسترش دموکراسی، در مقابل یکی از دموکراتیک‌ترین انتخابات‌ دنیا و اراده شما مردم آزاده تمکین نکردند و با دخالت‌های آشکار و بی‌شرمانه خود در امور داخلی ایران با طراحی و مدیریت اغتشاشات و آشوب‌های پس از انتخابات، نقاب از چهره کریه خود برداشتند. البته عده‌ای خود فروخته و گروهی بازی خورده نیز در داخل کشور وسیله دست بیگانگان قرار گرفتند و با اقدامات غیر قانونی و هنجارشکن، زمینه فتنه‌‌انگیزی و شرارت را برای عوامل دشمن فراهم نمودند که منجر به وارد آمدن خسارت جانی و مالی فراوان به هموطنانمان گردید و شیرینی این جشن واقعی را به کام همه تلخ نمود.

مع‌الوصف همانگونه که مردم عزیزمان مطلعند با حضور به‌ موقع و مقتدرانه نیروهای خدوم و جان برکف انتظامی و امنیتی و بسیج مردمی، اغتشاشگران دستگیر و آتش‌افروزی‌ها پایان یافت و همچنین تعدادی از طراحان، هدایت‌کنندگان و عوامل میدانی اغتشاش نیز بازداشت گردیدند که دادگاه اولین گروه از عوامل میدانی آشوبها روز شنبه مورخ 10/5/88 برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در بین متهمان اشخاصی هستند که از روی تصاویر به دست آمده از آنها در هنگام ارتکاب جرم توسط مردم بیدار و آگاهمان مورد شناسایی و بازداشت شده‌اند. البته برخی از همدستان ایشان که در تصاویر وجود دارند و در حال حاضر متواری‌اند که مطمئناً به زودی با کمک مردم عزیز آنها نیز مورد شناسایی و به دست قانون سپرده خواهند شد.

اتهام این گروه از متهمین به شرح ذیل می‌باشد:
1- حمله به مراکز نظامی با سلاح گرم و سرد و بمب‌های آتش‌زا
2- حمله به مراکز دولتی و به آتش کشیدن آنها
3- تخریب اموال عمومی
4- ایجاد رعب و وحشت در بین مردم
5- ارتباط با گروه‌های معاند و محارب مانند گروهگ منافقین
6- ضرب و شتم مأمورین انتظامی و امنیتی
7- ضرب و شتم شهروندان
8- تخریب اموال شخصی مردم
9- تهیه گزارش برای رسانه‌های بیگانه و دشمن
10- توزیع شبنامه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی

در پایان یادآوری می‌‌گردد که به زودی و پس از تکمیل پرونده‌های بقیه متهمین دادگاه رسیدگی به اتهامات آنان نیز تشکیل و طی اطلاعیه‌های بعدی زمان برگزاری هر دادگاه و نتایج آن به اطلاع عمومی مردم عزیز خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۸
0
0
محاکمه خلافکارن کهریزک کی‌ انشا‌الله شروع میشود؟ اگر قبل از محاکمه مردم باشد، ممکن است خیلی از قازیها و مقامات دادگستری دیگه نتوانند تو دادگاههای مردم شرکت کنند...
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۸
0
0
آقای مرتضوی دادستان با الیاقت کشور خواهشمند است در صورت لزوم کسانیکه بتازگی 18.5 ملیارد طلا و دلار را به ترکیه ارسال داشتند را هم شناسایی و محاکمه کنید ، تنها محاکمه ایرانیان با جیب خالی و معترض تبعیض و تقلب کافی نیست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
0
0
اول بهتر است .. ... !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین