کد خبر: ۹۱۴۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

اگر از عادل فردوسی‌پور «آتو» داشتند

در روز‌های گذشته به صورت پراکنده تلاش شده اسم عادل فردوسی‌پور نیز به میان بیاید؛ مثلا با استناد به مصاحبه‌ای از سوشا مکانی یا توییتی منتسب به عبدالرضا داوری، در تلاش بوده‌اند تا اسم مجری سابق برنامه ۹۰ را هم با مباحث جاری فساد در فوتبال گره بزنند.
اگر از عادل فردوسی‌پور «آتو» داشتند
آفتاب‌‌نیوز :

بحث مبارزه با فساد که چند هفته‌ای می‌شود در فضای رسانه‌ای ایران داغ شده است، رفته‌رفته به مباحث جدیدتری منجر می‌شود؛ اینکه مثلا فقط پای یک باشگاه خاص یا چند چهره خاص در میان نیست و اگر قرار به بررسی همه جوانب این موضوع باشد (انتظاری که از نهاد‌های بازرسی و امنیتی می‌رود)، افراد و مجموعه‌های مختلفی را می‌تواند درگیر کند.

در این بین البته شایعه‌هایی هم درباره تعدادی از چهره‌های مطرح و دانه‌درشت در بین مسئولان فوتبالی و رسانه‌ای به گوش می‌رسد که برای واقعی‌بودن آن‌ها همچنان باید منتظر ماند. با‌این‌حال، در کنار تمامی این شایعه‌ها، در روز‌های گذشته به صورت پراکنده تلاش شده اسم عادل فردوسی‌پور نیز به میان بیاید؛ مثلا با استناد به مصاحبه‌ای از سوشا مکانی یا توییتی منتسب به عبدالرضا داوری، در تلاش بوده‌اند تا اسم مجری سابق برنامه ۹۰ را هم با مباحث جاری گره بزنند. اگرچه عادل از روز نخست وعده پیگیری این موضوع را در رسانه شخصی‌اش داده و حتی اولین برنامه در همین مورد را هم بر بستر اینترنت منتشر کرده، ولی ظاهرا علاقه به مطرح‌کردن نام عادل در این بین نزد عده‌ای قوی است و قرار نیست فروکش کند.

عادل البته مثل همیشه از این موضوع استقبال کرده که اگر فردی چیزی علیه او دارد، خوشحال می‌شود آن را رسانه‌ای کند. گو اینکه این میل به افشاگری درباره عادل فردوسی‌پور فقط مربوط به این روز‌ها نیست و از دیرباز، چهره‌ها و رسانه‌های خاص در تلاش بودند تا «آتو» یی از این چهره مطرح رسانه‌ای داشته باشند. فردوسی‌پور در آخرین برنامه‌اش اتفاقا به این مورد اشاره کرد و گفت: «همان‌هایی که من را کنار گذاشتند، سال ۹۸ تا ۹۹ خودشان را کشتند تا از من چیزی به دست بیاورند، اما خدا را شکر همیشه سرم بالا بوده است. هر‌کسی را فساد کرده بیاورند وسط، مردم هم استقبال می‌کنند. تعارف را با کله‌گنده‌ها کنار بگذاریم، ما خیلی تلاش کردیم در این راه و امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد».

فردوسی‌پور در حالی یادی از روز‌هایی می‌کند که با بی‌مهری از شبکه سه کنار رفت که بخش درخور توجهی از برنامه پربیننده‌اش ۹۰ را به برملا‌کردن اتفاقاتی اختصاص می‌داد که عدم پیگیری آن‌ها می‌توانست فسادزا باشد. با‌این‌حال، حمایت‌های مردمی از او باعث شد تا سخت‌گیری‌ها به عادل بیشتر شده و جریانی خاص در پی تخریب وجهه عمومی‌اش باشند. از آنجا که غالب وقت‌ها موضوع دندان‌گیری نصیب‌شان نشد، رو به رواج شایعه‌هایی از این قبیل آوردند که عادل هم قرار است مهاجرت کند یا قرار است مثل یکی، دو همکارش، سر از رسانه‌های آن‌طرف آبی درآورد.

البته که جنبه انسانی عادل هم ممکن است خطاپذیر باشد ولی اگر این جریان قوی که سال‌هاست در پی کم‌رنگ‌کردن جایگاه عادل نزد مردم است، «آتو» یی از او داشتند، این‌قدر دست دست نمی‌کردند و حالا در تلاش برای روکردنش برمی‌آمدند. شاید همان زمانی که بسیاری از رفتار غیرحرفه‌ای صداوسیما مبنی بر کنار‌گذاشتن عادل گلایه می‌کردند، داشته‌ها را خرج کرده و آن‌قدر بر موضوع «بر مدار نبودنش» تأکید نمی‌کردند.

به هر روی، همان‌طورکه عنوان شد، این روز‌ها داستان مبارزه با فساد در فوتبال در ظاهر هم شده تبدیل به موضوع جذابی شده است که بسیاری بر هویدا‌شدن زوایای پنهان برآمده‌اند. دست بر قضا یکی از همان‌ها همین عادل فردوسی‌پور است که بخشی از وعده‌اش مبنی بر رسیدگی به این پرونده را انجام داد. او با دعوت ویدئویی از رضا جاودانی، پرده از اتفاقات وحشتناک دیگری در موضوع فساد در فوتبال برداشت که بسیاری از آن‌ها تا به الان برای مخاطبان فوتبالی برملا نشده بود.

به هر روی، مرور تیتروار آنچه عادل و میهمانانش در برنامه اخیر درباره فساد در باشگاه مس رفسنجان فاش کرده‌اند، می‌تواند به روشن‌تر‌شدن بیشتر این اتفاق کمک کند.

آنچه در برنامه عادل فاش شد

فقط در یک فصل، بودجه مصوب باشگاه مس ۱۶۳ میلیارد بوده، ولی بیش از ۳۰۰ میلیارد هزینه شده است.

هدایا یا حق‌الزحمه برای تأیید زمین بازی مس رفسنجان آغاز این فساد است.

از فردی در یزد حدود ۲۰ میلیارد سکه خریداری شده است.

از دلارفروش‌ها و سکه‌فروش‌های شهر‌های اطراف کرمان به همین طریق استفاده شده است.

در این بخش از فساد، تعداد کل سکه‌ها ۲۳۱ سکه بوده است که ۱۲۵‌تای آن هدیه داده شده است.

این پرونده فقط برای باشگاه مس نبوده و احتمال دارد خیلی باشگاه‌های دیگر هم درگیر بوده باشند.

شش میلیارد (۷۵۰ سکه) برای جادوگر به سفارش سرمربی تیم تهیه شده است.

ساخت پنت‌هاوس برای سرمربی تیم.

یک خانه در شهرک بنفشه کرج و یک پژو ۲۰۰۸ به یکی از اهالی رسانه داده شده است.

دو خودروی ۲۰۷ به دو اهالی رسانه.

ساعت ۶۰۰ میلیونی به تهیه‌کننده برنامه ورزشی.

یک واحد تجاری در میدان پالیزی برای تهیه‌کننده برنامه ورزشی.

پول برای داوران از طریق حساب اقوام نزدیکان واریز می‌شده است.

سه صرافی مسئول تبدیل سکه‌ها به دلار و یورو بوده‌اند.

مسئول کمیته داوران درخواست «دلار» داشته و یکی از داوران که موبایل‌فروشی در کرج داشته، کارش تبدیل این سکه‌ها به دلار بوده و در ازای آن قضاوت بازی می‌گرفته است.

۸۶۰ میلیون تومان فقط در یک هفته لیگ امسال جابه‌جا شده است.

هدیه‌ای که به داوران داده شده، لای پسته و پته بسته‌بندی شده و دو سه سکه همراهش بوده است.

در یکی از سفر‌های تیم صنفی به رفسنجان، بیش از ۳۵ سکه داده شده. سه ساعت رولکس هم داده شده که یکی ۳۷۰ میلیون و یکی هم ۶۰۰ میلیون قیمت داشته است.

به برخی خبرنگاران در روز خبرنگار نفری یک سکه می‌داده‌اند که هوای تیم را داشته باشند.

۲۵۰ میلیون به فردی داده شده در شمال که صرف تأمین روابط غیراخلاقی شود.

دادن ۲۰۰-۳۰۰ میلیون به خانمی که در ظاهر صرف خرید برنج شده، ولی مشخص می‌شود که صرف کار دیگری می‌شده است.

سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان در قالب دلار و سکه، عیدی گرفته شده است!

سکه‌هایی به سرمربی داده شده تا به برنامه تلویزیونی داده شود که هوای تیم را داشته باشد.

وقتی تیم مس به لیگ برتر صعود می‌کند، ۳۰۰ سکه از کارخانه گرفته می‌شود که بین بازیکنان تقسیم شود، ولی بیش از ۳۰، ۴۰ سکه تقسیم نمی‌شود.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین