کد خبر: ۹۱۴۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

مدیرعامل پرسپولیس هیچ نقشی در بازگشت استقلال به لیگ نداشت!

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال گفت: با آقای عابدینی رفاقت دیرینه دارم و دوستی ما به قوت خودش باقی است، اما واقعا نمی‌دانم جناب عابدینی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس چه نقشی می‌توانست در کمک به استقلال ایفا کند؟
مدیرعامل پرسپولیس هیچ نقشی در بازگشت استقلال به لیگ نداشت!
آفتاب‌‌نیوز :

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای به اتفاقات گذشته پرداخته و مدعی شده که با کمک و به نوعی لطف او، استقلال از دسته سوم به لیگ آزادگان (که در دهه ۷۰ بالاترین سطح فوتبال ایران بود) بازگشته است.

کاظم اولیایی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال در این رابطه به خبرورزشی گفت: فدراسیون فوتبال در انتهای سال ۷۱ و ابتدای سال ۷۲ یک تصمیم گیری اشتباه انجام داد و تیم‌ها را به نوعی سهمیه‌بندی کردند. یک دفعه لیگ یک، لیگ دو و لیگ ۳ درست کردند. در آن مقطع سهمیه تهران دو تیم بود و به استقلال گفتند یا در جام باشگاه‌های تهران حاضر شود یا اینکه به لیگ دسته سوم برو ما هم پس از اینکه جوانب امر را سنجیدیم و با توجه به جوانگرایی در استقلال، تصمیم گرفتیم لیگ دسته سوم را انتخاب کنیم. انصافاً باید تقدیر کرد از افرادی مانند امیر قلعه نویی، جواد زرینچه، رضا حسن‌زاده، شاهین بیانی، صادق ورمزیار و البته رضا نعلچگر که در آن ماجرا وفادارانه به پای استقلال ایستادند و ما پس از قهرمانی در لیگ دسته سوم و البته قهرمان شدن در جام برتر تهران دوباره به لیگ آزادگان برگشتیم. این اتفاقات در ال ۷۲ و فروردین ۷۳ در زمان ریاست فدراسیون آقای محمد صفی‌زاده رخ داد. البته باید بگویم که طرح غلط مذکور در واقع میراثی بود که برای مهندس صفی‌زاده از دوره مدیران قبلی فدراسیون به ارث رسید و ایشان زمانی رئیس فدراسیون شدند که استقلال بازی‌های خودش را در دسته سوم شروع کرده بود.

اولیایی در ادامه افزود: من با آقای عابدینی رفاقت دیرینه دارم و دوستی ما به قوت خودش باقی است، اما واقعا نمی‌دانم جناب عابدینی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس چه نقشی می‌توانست در کمک به استقلال ایفا کند؟ در مقطعی که استقلال به دسته سوم رفت همانطور که گفتم اصلاً آقای صفی‌زاده رئیس فدراسیون فوتبال بود. اگر مهندس عابدینی به عنوان دوست عزیز من بگوید چه لطفی در کمک کردن به استقلال و بازگرداندن این تیم به لیگ آزادگان داشته ما هم خوشحال می‌شویم. عابدینی در بهار سال ۷۳ رئیس فدراسیون فوتبال شد و چند ماه این سمت را احراز کرد، اما در همان مقطع کوتاهی که در فدراسیون فوتبال ریاست می‌کرد، به خاطر اتفاقاتی که به وجود آمده بود و درگیری‌هایی که با سازمان تربیت بدنی داشت حتی فرصت نکرد آنطور که باید و شاید به تیم ملی هم رسیدگی کند چه برسد به استقلال.

نکته: تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ با هدایت مرحوم استانکو پابلوکوویچ در همان مرحله گروهی از گردونه مسابقات حذف شد و کمتر از یک ماه پس از وقوع این اتفاق، داریوش مصطفوی با حکم سازمان تربیت بدنی جانشین امیر عابدینی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین