کد خبر: ۹۱۴۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

شوآف بورسی و سهامداران گرفتار!

در حالیکه مسئولین رده بالا مشغول شوآف و جنگ قدرت هستند سهامداران خرد نابود شدند.
شوآف بورسی و سهامداران گرفتار!
آفتاب‌‌نیوز :

در اولین روز هفته پایانی خرداد ماه ۱۴۰۳ آغازی پرفروش و پرعرضه بازار سهام را شاهد بودیم، ۹۰ درصد نماد‌ها منفی و عمدتاً صف فروش بودند.

در این بین نامه‌نگاری سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش قطعی برق صنایع در تابستان را داشتیم که با واکنش عشقی همراه بود، وی اظهار داشت: ایجاد محدودیت در تأمین انرژی صنایع تبعات منفی گسترده‌ای دارد، قرار بر این شد تا قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده باشد و با اطلاع واحد‌های تولیدی انجام شود ضمن اینکه قطعی برق صنایع در تابستان از جمله معضلاتی است که هر ساله شاهد تأثیرپذیری فعالیت تولیدی صنایع و نیز روند معاملات بازار از این اتفاق هستیم.

اما سوال اینجاست که چه کسی بیشترین آسیب را از زمان کاهش دامنه نوسان سهام بازار متحمل شده است در صورتیکه مسئولین سازمان بورس بدون هیچ فشاری سر جای خود نشسته اند، شاخصی که ۹۰ درصد بازار منفی است، اما دو دهم درصد هم منفی نمی‌شود. مسئولین رده بالا که مشغول شوآف و جنگ قدرت هستند و تنها کسی که ضرر کرد سهامدار خرد بود و بس، سهامدارانی که زیر این فشار نابود شدند چنانچه جنگ جهانی نیز می‌شد بورس چنین فلاکتی را شاهد نبود.

ادامه محدودیت دامنه نوسان برای پنجمین هفته پیاپی در حالی است که به باور کارشناسان مشکل فعلی بورس به جز موارد کلان که از ماه‌های پیش وجود داشت و در هفته‌های اخیر هم شدت گرفت، بخشی به سیاست‌های اتخاذی سازمان بورس در خصوص دامنه‌نوسان برمی‌گردد. به‌نظر می‌رسد در موقعیت فعلی ادامه تاکتیک کاهش دامنه نوسان روش مفیدی نباشد و همین موضوع به صف فروش مخصوصاً در سهم‌های کوچک دامن زده است.

در صورت عادی کردن دامنه نوسان انتظار می‌رود سهام کوچک هم به سرعت به تعادل برسند با توجه به اینکه تغییر بنیادین منفی در شرایط کلان اقتصادی مشاهده نشده و از طرف دیگر سهام کوچک افت قیمتی محسوس داشتند، احتمالاً بازار در روند آتی به این گروه از سهام توجه ویژه‌ای داشته باشد.

منبع: بازار 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین