کد خبر: ۹۱۴۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹

زلنسکی: شرایط صلح پوتین مانند هیتلر است

رییس جمهور اوکراین شرایط رییس جمهور روسیه برای صلح را رد کرد.
زلنسکی: شرایط صلح پوتین مانند هیتلر است
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهور اوکراین شرایط رییس جمهور روسیه برای صلح را رد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه وعده داد در صورتی که کی‌یف خروج نیرو‌های خود را از چهار منطقه ضمیمه شده توسط مسکو در سال ۲۰۲۲ آغاز کند و از برنامه‌های پیوستن به ناتو صرف نظر کند، فورا دستور آتش‌بس در اوکراین و آغاز مذاکرات را بدهد.

درخواست‌های گسترده‌تری برای صلح که پوتین فهرست کرد شامل به رسمیت شناختن کریمه از سوی اوکراین به عنوان بخشی از روسیه، حفظ وضعیت غیرهسته‌ای کشور، محدود کردن نیروی نظامی آن و حفاظت از منافع جمعیت روسی‌زبان بود. پوتین گفت که همه این‌ها باید بخشی از «توافق‌های بین‌المللی اساسی» شوند و همه تحریم‌های غرب علیه روسیه باید لغو شوند. وی گفت: «ما اصرار داریم که این صفحه غم انگیز تاریخ را ورق بزنیم و گام به گام وحدت بین روسیه و اوکراین و به طور کلی در اروپا را بازسازی کنیم.».

اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: معتقد است پوتین حمله نظامی خود را متوقف نخواهد کرد حتی اگر خواسته‌های آتش‌بس او برآورده شود.

او در حاشیه اجلاس G۷ گفت: «این‌ها پیام‌های اولتیماتوم هستند که هیچ تفاوتی با پیام‌های گذشته ندارند.»

او با مقایسه شرایط صلح پوتین با اولتیماتوم‌هایی که آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان در پیش از جنگ جهانی دوم داده بود، گفت: او متوقف نخواهد شد.

زلنسکی افزود: این همان کاری است که هیتلر انجام می‌داد… به همین دلیل است که ما نباید به این پیام‌ها اعتماد کنیم.

وزارت خارجه اوکراین هم طرح صلح پوتین را «پوچ» و برای «گمراه‌کردن جامعه بین‌المللی، تضعیف تلاش‌های دیپلماتیک با هدف دستیابی به صلح عادلانه، و تقسیم وحدت اکثریت جهان حول اهداف و اصول منشور سازمان ملل» خواند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین