کد خبر: ۹۱۴۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

عنایتی: ایرانی‌ها منظم‌ترین و منضبط‌ترین حجاج هستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با اشاره به سازماندهی عالی حجاج ایرانی از سوی بعثه حج ایران تاکید کرد که حجاج کشورمان، منظم‌ترین و منضبط‌ترین حجاج هستند.
عنایتی: ایرانی‌ها منظم‌ترین و منضبط‌ترین حجاج هستند
آفتاب‌‌نیوز :

ایندیپندنت عربی از گفتگوی خود با علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان خبر داد و نوشت که عنایتی در این گفتگو تاکید کرد که نزد حجاج ایران هیچ رویکردی یا دستورالعملی برای سوء استفاده از حج یا انجام هر فعالیتی خارج از چارچوب یا برهم زننده آرامش حج وجود ندارد و حجاج ایرانی منظم‌ترین و منضبط‌ترین حجاج هستند.

وی افزود همواره به حجاج توصیه می‌شود که در موسم حج فرصت را برای دعا و قرائت قرآن غنیمت بشمارند.

عنایتی افزود در ایران، دوره‌های آموزشی بهداشتی، فرهنگی، اداری و دینی برای آشنایی با حج و مناسک و فضا‌های روحانی آن برگزار می‌شود و حدود ۹۰ هزار ایرانی روز‌ها و شب‌های معنوی را در سرزمین وحی گذرانده و تا کنون توانسته اند اعمال خود را در مکه مکرمه و مدینه منوره در آسانی و فضای اطمینان بخش انجام دهند.

سفیر ایران در ریاض افزود شاهد سازماندهی عالی حجاج ایرانی از سوی بعثه حج ایران هستیم و طرف‌های ذیربط در عربستان هم تلاش‌های قابل تقدیری در خصوص تسهیل امور حجاج انجام داده اند.

وی افزود که مقامات ایران معتقدند که حج مظهر وحدت و نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر و یک فرصت بزرگ برای تقرب الهی و اندیشیدن درباره مسائلی که برای مسلمانان اهمیت دارد، به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین