کد خبر: ۹۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹

آلمان: صلح در اوکراین بدون مشارکت روسیه ممکن نیست

صدر اعظم آلمان در سخنانی صلح در اوکراین را بدون مشارکت روسیه امکان پذیر ندانسته و هم زمان خواستار عقب نشینی روسیه از تمام اراضی این کشور جنگ زده شد.
آلمان: صلح در اوکراین بدون مشارکت روسیه ممکن نیست
آفتاب‌‌نیوز :

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان از مشارکت روسیه در روند صلح اوکراین حمایت کرده است. وی در اجلاس سران اوکراین در سوئیس گفت: این درست است که صلح در اوکراین بدون مشارکت روسیه محقق نمی‌شود.

وی در عین حال از روسیه خواست تا به طور کامل از اوکراین خارج شود. به گفته شولتز اگر روسیه حملات خود را متوقف کند و نیروهایش را از اوکراین خارج کند، می‌تواند امروز یا هر زمانی به این جنگ پایان دهد. وی مدعی شد که روسیه تا به امروز از اجابت درخواست صلح بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل امتناع کرده است.

رئیس جمهور جدید در ایالات متحده آمریکا در ۵ نوامبر انتخاب می‌شود. اولاف شولتز همچنین انتظار دارد جو بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری انتخاب شود.

شولتز در گفتگو با تلویزیون WELT در اجلاس G۷ در باری ایتالیا در پاسخ به این سوال که چگونه دولت فدرال برای پیروزی احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات آماده می‌شود، گفت: به نظر من این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور کنونی آمریکا در این انتخابات پیروز شود.

وی برای توجیه این موضوع گفت که بایدن سیاست‌هایی را اتخاذ کرده است که به توسعه اقتصادی مناسب در کشورش منجر شده است. صدراعظم این را به عنوان "استدلال‌های خوبی" برای دور دوم ریاست جمهوری برای رئیس جمهور فعلی ایالات متحده می‌بیند.

صدراعظم آلمان گمانه زنی‌ها در مورد سلامت رئیس جمهور آمریکا را رد کرد و گفت: من فکر می‌کنم جو بایدن فردی است که کاملاً واضح است، دقیقاً می‌داند که دارد چه می‌کند و همچنین یکی از با تجربه‌ترین افراد است، به خصوص وقتی صحبت از سیاست بین المللی به میان می‌آید. وی یکی از باتجربه‌ترین سیاستمدارانی است که اصلاً به دور دنیا سفر می‌کنند.

صدراعظم آلمان همچنین کاملا بر این عقیده است که در انتخابات فدرال سال آینده مجدداً نامزد حزب سوسیال دموکرت برای صدراعظمی خواهد بود. وی در مصاحبه با آ ار دی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به انتقادات مطرح شده مطمئن است که کاندیدای بعدی حزبش برای صدراعظمی خواهد بود یا خیر، به اختصار پاسخ داد: بله. این در حالی است که در رتبه بندی نظرسنجی، شولتز همیشه از بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع این کشور بسیار عقب‌تر است.

در عین حال، شولتز تأیید کرد که چرا پس از نتیجه ضعیف احزاب چراغ راهنمایی در انتخابات اروپا، نمی‌خواهد رای اعتماد بخواهد و از سمت خود صرف نظر کند.

شولتز نمی‌خواست از بیرون این واقعیت را مورد ارزیابی قرار دهد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مسیر دیگری را در پیش گرفته است و انتخابات پارلمانی را در کوتاه‌مدت برگزار می‌کند. وی تاکید کرد: فرانسه سیستم سیاسی کاملا متفاوتی نسبت به آلمان دارد. شولتز گفت: رئیس جمهور مستقیماً در این کشور انتخاب می‌شود.

شولتز همچنین از ائتلاف چراغ راهنمایی خواست تا پس از نتایج ضعیف در انتخابات اروپا، خود را جمع و جور کند. او در گفتگو با ان تی وی هم این مسئله را تکرار کرد که پس از شکست احزاب چراغ راهنمایی در انتخابات، نمی‌توان به سادگی به زندگی عادی بازگشت. این بدان معناست که اول از همه، تکالیفی هست که باید انجام شود.

به گفته صدر اعظم آلمان فوری‌ترین مسئله بودجه سال آینده است - وظیفه‌ای که باید به زودی و به موقع در ابتدای ماه آینده آن را حل کنیم. " به گفته وی در اینجا مسئله "رشد خوب" و مشاغل مدرن مطرح است.

وی با توجه به انتخابات فدرال سال آینده، مطمئن است که می‌تواند ترازنامه خوب و چشم انداز خوبی را با وجود شکست اخیر در انتخابات اروپایی نشان دهد.

شولتز افزود:، اما من می‌خواهم به صراحت بگویم که این بدان معناست که همه باید اکنون متوقف شوند و تصمیم قاطعانه‌ای برای انجام این کار بگیرند و وارد عمل شوند.

در انتخابات اروپا، حزب سوسیال دموکرات با ۱۳.۹ درصد بدترین نتیجه تا به امروز را در سراسر کشور کسب کرد و بسیار عقب‌تر از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و دموکرات مسیحی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین