کد خبر: ۹۱۴۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

یک رکورد تاریخی در انتظار انیمیشن دیزنی

پیش‌بینی می‌شود فروش افتتاحیه انییمشن «Inside Out ۲» در آمریکا به حدود ۱۵۰ میلیون دلار برسد که فروشی فوق‌العاده برای آثار استودیو پیکسار کمپانی دیزنی محسوب خواهد شد.
یک رکورد تاریخی در انتظار انیمیشن دیزنی
آفتاب‌‌نیوز :

انیمیشن «Inside Out ۲» محصول استودیو پیکساز کمپانی دیزتی در روز نخست اکران ۶۲ میلیون دلار به دست آورد که بسیار فراتر از حد انتظار بود و این انیمیشن را در مسیر افتتاحیه بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری در گیشه آمریکا قرار داد که در این صورت این اثر یکی از سه فروش برتر افتتاحیه یک انیمیشن در تمام ادوار سینمای آمریکا را به نام خود ثبت می‌کند.

انیمیشن «شگفت انگیزان» دیگر محصول پیکسار با فروش افتتاحیه داخلی ۱۸۲.۷ میلیون دلار، رکورددار فروش آغازین یک انیمیشن در تاریخ سینمای آمریکاست و پس از آن «برادران سوپر ماریو» محصول ایلومینیشن و یونیورسال با ۱۴۶.۴ میلیون دلار قرار داد و در رتبه‌های بعد نیز «در جستجوی دوری» (۱۳۵.۱ میلیون دلار) و «منجمد ۲» ( ۱۳۰.۳ میلیون دلار) قرار دارد، حال باید منتظر ماند و دید «Inside Out ۲» می‌تواند از فروش افتتاحیه «برادران سوپرماریو» عبور کند یا خیر.

«Inside out ۲» در چند بازار بین‌المللی نیز اکران شده و تا روز جمعه ۱۸.۸ میلیون دلار فروخته و در ادامه در بسیاری از بازارهای بین‌المللی دیگر اکران خود را آغاز می‌کند و برآورد فروش بالایی در آمریکای لاتین، اروپا و آسیا دارد.

این انیمیشن نقدهای درخشانی نیز به دست آورده و در حال حاضر با امتیاز ۹۳ درصد از منتقدان در میان پنج فیلم برتر پیکسار در وب‌سایت راتن تومیتوز قرار دارد. این فیلم همچنین امتیاز سینمایی A را از «CinemaScore» کسب کرده است.

قسمت دوم انیمیشن «Inside Out» را «کلسی مان» کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مارک نیلسن» با فیلمنامه ای از«مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امی پولر»، «فیلیس اسمیت»، «لوئیس بلک»، «تونی هیل»، «لیزا لاپیرا» و «مایا هاوک» از صداپیشگان انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی هستند.

قسمت نخست این انیمیشن در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «پیت داکتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهانی ۸۵۸ میلیون دلاری، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند ۲۰۱۶ شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین