کد خبر: ۹۱۴۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

جلایی پور: سخنان زیباکلام برای اصحاب قدرت بعضا تلخ بود

«سخنان جناب دکتر زیباکلام برای اصحاب قدرت بعضا تلخ بود و می‌توان به بخشی از آرائشان نقد‌هایی داشت، اما روشن است که از روی باور و دلسوزانه طرح می‌شد و مصداق استفاده از حق آزادی بیان بود.»
جلایی پور: سخنان زیباکلام برای اصحاب قدرت بعضا تلخ بود
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا جلایی پور در واکنش به خبر ابتلای صادق زیبا کلام به سرطان در کانال تلگرامی خود از رئیس قوه قضاییه تقاضایی کرد.

جلایی پور نوشت: 

جناب آقای محسنی اژه‌ای

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری‌اسلامی ایران

با سلام و احترام

از جنابعالی تقاضا دارم از امکانات قانونی که در اختیار دارید، ترتیب مقتضی برای آزادی آقای دکتر صادق زیباکلام را صادر فرمایید. اولا جای استاد بازنشسته‌ی دانشگاه که جز سخن گفتن و نوشتن کاری نمی‌کند در زندان نیست. ثانیا، سخنان جناب دکتر زیباکلام برای اصحاب قدرت بعضا تلخ بود و می‌توان به بخشی از آرائشان نقدهایی داشت، اما روشن است که از روی باور و دلسوزانه طرح می‌شد و مصداق استفاده از حق آزادی بیان بود.

ثالثا دکتر زیباکلام سه دهه است که رک سخن می‌گوید، و این‌که سخنانش سرکوب نمی‌شد نشانه‌ای از وجود حدی از آزادی در جامعه‌ی مدنی ایران بود. رابعا دکتر زیباکلام بیمار و سالمند است. در نظام قضایی ایران شایسته است که قانون و آزادی‌های اساسی نقض نشود و مصالح عمومیِ دولت و ملت و اقتضائات اخلاق مورد توجه باشد. زندانی کردن دکتر زیباکلام، آن‌هم علی‌رغم بیماری و کهولت سن، نه‌تنها ناقض حقوق او و اخلاق است و هیچ خیری را تامین نمی‌کند، بلکه سرتاپا ضرر برای جامعه و حاکمیت است.

با تشکر

حمیدرضا جلائی‌پور

۲۶/۳/۱۴۰۳

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین