کد خبر: ۹۱۴۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

پزشکیان: طرح رتبه بندی فرهنگیان درست اجرا نشد

مسعود پزشکیان با بیان این که در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم گفت: درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم.
پزشکیان: طرح رتبه بندی فرهنگیان درست اجرا نشد
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» اظهار کرد: شنیدم که تعدادی از کارگران زحمتکش در معدن شازند اراک زیر آوار ماندند و دو نفر کشته شدند و دو نفر دیگر معلوم نیست در چه وضعیتی هستند؛ به خانواده فوت شده‌ها تسلیت می‌گویم و امیدوارم دو نفر دیگر سالم پیدا شوند.

وی با بیان اینکه «من در زمان کودکی و دوران دبیرستان تجربه کارگری دارم»، عنوان کرد: من درد و رنج و گرفتاری کارگران را می‌دانم و سخت است؛ امیدوارم با مشارکت آن‌ها بتوانیم در آینده حق و حقوق آن‌ها طوری دیده شود که پایمال نشود.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست در پاسخ به اینکه به نظر شما برای جلوگیری از وقوع این حوادث چه کار باید انجام داد؟ تاکید کرد: در این زمینه تجربیات بین‌المللی وجود دارد، اگر مسیری که می‌رویم را با استاندارد‌های درست طی کنیم این اتفاقات رخ نمی‌دهد؛ من برخی از معادن را دیده ام و مشاهده کرده‌ام که در بسیاری از مواقع شرایط غیر استاندارد است و حاکمیت باید مشارکت کند که کسانی که در این محیط‌ها کار می‌کنند اقلاً امنیت و سلامت‌شان حتما مراعات شود.

پزشکیان در ادامه در پاسخ به پرسشی کشاورزی از جنوب کشور مبنی بر اینکه چرا هر ساله محصولات کشاورزی ما بازار ندارد و باید خوراک دام شود؟ گفت: کشاورزان ما گرچه زحمت کش هستند و اصولاً اگر جهاد کشاورزی و سازمان‌های آسمانی اطلاعات زمین و کشت را داشته باشند و بتوانند بازار را شناسایی کنند می‌توانند به کشاورزان اطلاعات درستی بدهند که چه بکارند و به این عزیزان کمک کنند که آنچه را که می‌کارند را به بازار‌ها ارسال کنند. همچنین باید کاری کنیم که قدر و کود با قیمت مناسبت راحت به دست کشاورزان برسد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا یک ایرانی برای ثبت‌نام فرزندش باید دنبال مدرسه خوب بگردد و چرا نظام آموزش کشور به گونه‌ای طراحی نشده که آموزش یکسان در همه کشور ارائه شود؟ تاکید کرد: حرف درستی است و حاکمیت نباید کاری بکند استاندارد‌های مدارس دولتی پایین باشد؛ دولت باید مدارس را طوری ساماندهی کند که فرد که در مناطق دور افتاده است خدماتی را بگیرد که در مناطق برخوردار ارایه می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره رتبه‌بندی معلمان تاکید کرد: طرحی که می‌توانست درست اجرا شود و رضایت‌مندی ایجاد کند به طور صحیح اجرا نشده است؛ امروز هم پول خرج شده و هم مخاطب ناراضی است. هر اقدامی حاکمیت انجام می‌دهد اصولاً باید با مخاطبان آن اقدام هماهنگی صورت بگیرد؛ در نتیجه در تصمیم گیری، مشارکت تمام کسانی که مشمول یک تصمیم می‌شوند باید وجود داشته باشد.

در این برنامه تلویزیونی مجری برنامه به طرح پرسش‌های مردم از نامزد انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین