کد خبر: ۹۱۴۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱

بازی «همستر» با جان و اعصاب

بازی همستر کامبت تاکنون حتی یک دلار عاید هیچ‌کدام از بازیکنانش نکرده، اما مرگ دلخراش نوجوانی را رقم زد که در روسیه حین این بازی در حمام، دچار شوک الکتریکی شد؛ این تنها یکی از ده‌ها حوادثی است که از هفته‌های گذشته حین این بازی رخ داده است.
بازی «همستر» با جان و اعصاب
آفتاب‌‌نیوز :

هر روز که می‌گذرد، بیشتر مشخص می‌شود بازی تلگرامی «همستر کمبت»، چیزی فراتر ضربه‌زدن روی تصویر کاتونی یک همستر کوچک است. یک بازی کریپتویی که از دو ماه گذشته در شماری از کشور‌ها از جمله کشورمان فراگیر شده و بر اساس آخرین آمار دست‌کم ۱۲۰ میلیون نفر را به خود مشغول کرده است. رویای ثروتمندشدن با توکن‌ها یا سکه‌های بازی که بازیکنان امیدوارند جزو ارز‌های دیجیتال تعریف شود، خیلی‌ها را از کار و زندگی انداخته است. مانند یک نوجوان روس که جانش را بر سر این بازی گذاشت.

بر اساس گزارش‌ها، این نوجوان روسی که به دنبال کسب درآمد هنگفت از طریق بازی همستر بود و تمام وقت خود را صرف این بازی می‌کرد، گوشی آیفونش را با خود به حمام می‌برد که از جمع‌آوری سکه‌ها عقب نماند. اما زمانی که آیفون در حال شارژ از دستش در آب می‌افتد، در اثر شوک الکتریکی جان می‌دهد.

این تنها اتفاق تلخ ناشی از این بازی نیست؛ هفته گذشته بود که سرهنگ «سید ابوالفضل موسوی‌پور»، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به استفاده از ربات «همستر کامبت» در حین رانندگی هشدار داد. به گفته وی «اخیرا با فراگیرشدن این بازی افراد در حالات مختلف حتی در رانندگی نیز مشغول بازی هستند و این مسئله می‌تواند باعث وقوع تصادفات جرحی و حتی فوتی زیادی شود.» او از اینکه موتورسواران نیز حین حرکت سرگرم این بازی هستند، ابراز نگرانی کرد و از رانندگان وسایل نقلیه و عابران پیاده خواست زمانی که در خیابان هستند را به این بازی اختصاص ندهند.

سرهنگ «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا هم به تازگی از تشکیل ۱۸ پرونده شکایت کلاهبرداری بابت تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام درباره بازی همستر کامبت خبر داد و به هموطنان توصیه کرد وارد این چالش نشوند. به گفته وی «افرادی تبلیغات کردند و مدعی شدند که می‌توانند کارت بازی یا کد‌های مخفی را بفروشند تا روزانه افراد بتوانند به روزانه ۶ میلیون سکه اضافه دست پیدا کنند.»

معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه «تاکنون هیچ کارشناس داخلی و خارجی خوشبینی صد در ۱۰۰ نسبت به این بازی ندارد» ادامه داد: «البته آن‌ها اعلام کرده‌اند که در بستر بلاکچین و رمزارز آن را بالا می‌آوریم و در صرافی‌ها لیست می‌کنیم، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. تفاوت این بازی با نات‌کوین این است که در نات‌کوین فقط ۲۵ میلیون نفر در این بازی شرکت کردند، اما اکنون تقریبا ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون نفر در این بازی هستند که چالش محسوب می‌شود... همچنین مشخص نیست این رمزارز متعلق به کدام کشور و کجاست و چگونه توسعه می‌یابد.»

یکی دیگر از مخاطرات این بازی، استفاده از فیلترشکن برای اتصال به تلگرام است که می‌تواند منجر نفوذ به گوشی همراه شهروندان، تخلیه اطلاعات، دسترسی به حساب بانکی و ... شود.

علاوه بر این موارد، امیدواری کاذب به کسب ثروت و سرخوردگی احتمالی، استهلاک صفحات گوشی‌های هوشمند، هزینه اینترنت و عوارض بازی طولانی برای گردن و دست، ابتدایی‌ترین آسیب‌های این همستر‌های کوچک و به‌ظاهر بی‌آزار برای ۱۲۰ میلیون گیمر است.

منبع: نورنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین