کد خبر: ۹۱۴۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶

پزشکیان چراغ راهی برای احیای سند چشم‌انداز ایران است

قائم مقام معاونت اقشار و تشکل‌های ستاد مرکزی پزشکیان گفت: در بین ۶ نامزد ریاست جمهوری، تنها پزشکیان است که نگاهی معقول به روابط بین الملل دارد و می‌تواند، چراغ راهی برای احیای سند چشم انداز ایران باشد.
پزشکیان چراغ راهی برای احیای سند چشم‌انداز ایران است
آفتاب‌‌نیوز :

مجید فراهانی، در شامگاه روز گذشته در مراسم افتتاحیه ستاد جوانان پزشکیان در استان قزوین اظهار کرد: ایران عزیز، ایران باستانی و مهد مادری ما، امروز در شرایط وخیمی قرار دارد؛ در کارزار رقابت‌های جهانی بسیاری از کشور‌های در حال توسعه تلاش کردند تا بهترین شرایط اقتصادی، اجتماعی و مدنی و فرهنگی را برای کشور خود ارمغان بیاورند، اما امروز شاهد آنیم که کشور عزیزمان ایران به آنچه که محق بوده، نرسیده است.

قائم مقام معاونت اقشار و تشکل‌های ستاد مرکزی پزشکیان افزود: همانطور که پزشکیان در یکی از مصاحبه‌های خود اشاره کردند، بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور قرار بود که ایران در سال ۱۴۰۳ کشور اول خاورمیانه در مسائل در اقتصادی باشد در حالی که این امر تحقق نیافت و متأسفانه ایران در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: کشور عربستان بر اساس سند توسعه ملی خود، تا سال ۲۰۲۰ بالغ‌بر ۴۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و ۱۰۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذار خارجی جذب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله ابوظبی، تبعیدگاه ایرانیان بوده، اما امروز دبی به تفرجگاه امیال جوانان ایران تبدیل شده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند که شرایط فعلی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و گردشگری کشور، در شأن مردم ایران باستان نیست و ما در روند جهانی متأسفانه در جایگاه سیاه‌چاله قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: جایگاه ایران را نمی‌توانیم عوض کنیم مگر با تغییر. امروز که در حال تحلیل کاندید‌اها هستیم، برای چهارسال آینده کشور تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: در بین ۶ نامزد ریاست جمهوری، تنها دکتر پزشکیان است که نگاهی معقول به روابط بین الملل دارد و می‌تواند، چراغ راهی برای احیای سند چشم انداز ایران باشد.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر شاهد برخی رفتار‌ها در جامعه بودیم که منطقی از آن‌ها تبعیت نمی‌کرد. به عنوان مثال همه دیده‌ایم که یک کسب و کار به دلیل حضور یک مشتری کم حجاب و یا بدحجاب پلمب شده است. کدام منطق پشت این رفتار‌ها وجود دارد؟ آیا رفتار‌های تهاجمی با مردم حاصلی جز نشان دادن چهره خشن و وحشتناک دولت ندارد؟

فراهانی بیان کرد: هیچ کشوری در دنیا به پیشرفت و توسعه نرسیده است مگر اینکه رابطه مسالمت آمیز با دنیا داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند از ایران کره شمالی دیگری بسازند، تصریح کرد: اگر چشم انداز توسعه برای ایران دیده‌ایم باید در مسیر توسعه به معنای واقعی کلمه قدم برداریم. داشتن روابط بین‌الملل حسنه واقعاً برای کشور امری ضروری است.

این فعال اصلاح‌طلب بیان کرد: باید رابطه آزاد و دوستانه با دنیا داشته باشیم تا از فشار وحشتناک تحریم‌ها بر ملت‌ها کاسته شود.

وی ادامه داد: از بین نامزد‌های انتخاباتی جز پزشکیان نامزد دیگری سخن از روابط حسنه با دنیا نزده است و متأسفانه بی آنکه درکی از فشار‌های اجتماعی و اقتصادی مردم داشته باشند، مسموم‌ترین شعار‌ها را در این خصوص می‌دهند.

فراهانی بیان کرد: یک رئیس جمهور ممکن است که همه امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای ساختن نداشته باشد، اما قطعاً اختیاراتی دارد که می‌تواند منجر به توسعه و حال خوب ایران شود.

قائم مقام معاونت اقشار و تشکل‌های ستاد دکتر پزشکیان با بیان اینکه رأی ما به دکتر پزشکیان یک رأی قاطع است، افزود: در بحث سیاست داخلی چرا باید یک سیاستی را در پیش بگیریم که جوانان ما که سرمایه‌های کشورمان هستند روز به روز مهاجرت کنند. اگر ما معتقدیم ایران باید به دست ایرانی ساخته شود، اگر معتقدیم که نخبگان ایرانی، اندیشمندان و صاحب نظران ایرانی توانایی ساختن دارند کسی باید این عزیزان را به اجماع برساند که آن‌ها اثرگذاری خود را در جامعه ببینند و دلگرم به کشور باشند و پزشکیان از جمله شخصیت‌هایی است که به این موضوعات واکنش مثبت نشان می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در یکی از دولت‌های اصولگرایان شاهد رئیس جمهوری بودیم که خود را متخصص در همه امور می‌دانست و درحال‌حاضر مسبب وضعیت کنونی کشور است؛ اما دکتر پزشکیان می‌گوید؛ برای تمام حوزه‌ها متخصص‌ترین افراد را از جناح‌های مختلف به کار می‌گیرم تا روند توسعه کشور را هموار سازم.

سیاست‌های غلط دولت اصولگرا باعث فرار نخبگان ایرانی شد

قائم مقام معاونت اقشار و تشکل‌های ستاد پزشکیان ادامه داد: سیاست‌های غلط دولت‌های پیشین باعث شد تا جوانانی از ایران به کشور‌های دیگر صادر شوند که حالا جزو نخبگان بزرگترین کشور‌ها از جمله آمریکا هستند.

فراهانی عنوان کرد: با یک آمار ساده مشخص می‌شود که درصد بالایی از دانشجویان دانشگاه شریف و المپیادی‌ها رفتن را به ماندن ترجیح داده‌اند. چرا باید شرایطی را در کشور به وجود بیاوریم که جوان ایرانی و نخبگان ایرانی دلشان به این کشور گرم نباشد و آینده خود را در آن روشن نبینند.

وی بیان کرد: پزشکیان در دولت دوم آقای خاتمی، سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشتند و در طول خدمت خود خدمات شایسته‌ای را عرضه داشتند.

این فعال سیاسی با اشاره به سیاست‌گذاری دولت اصلاحات در سال ۱۳۷۶ اظهار کرد: در دولت اصلاحات به سکانداری سید محمد خاتمی، کشور کمترین میزان تورم را داشت و گفتگو با سایر تمدن‌ها در این زمان شکل گرفت که متأسفانه در دولت بعدی همه این زحمات توسط محمود احمدی نژاد از بین رفت.

وی بیان کرد: امروز ما چاره‌ای جز تغییر در مسیر کشور نداریم و انتخاب پزشکیان معقول‌ترین انتخاب است و هر آن‌کس که این دیدگاه یعنی تغییر در سیاست گذاری کشور را قبول دارد باید یک مبلغ برای دکتر پزشکیان باشد.

قائم مقام معاونت اقشار و تشکل‌های ستاد پزشکیان در پایان گفت: تا انتخابات ۱۰ روز فرصت است تا با تبیین اهداف پزشکیان رأی اکثریت جامعه را به نفع ایشان مثبت کنیم و اگر در این ۱۰ روز کم کاری کنیم، تا ۱۰ سال آینده باید متضرر از حضور افراد ناکارآمد در دولت‌ها باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین