کد خبر: ۹۱۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱

زاکانی مسئولیت حجاب‌بان‌ها را برعهده نگرفت!

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد فرهنگی در پاسخ به سوال انتظامی مبنی بر اینکه در زمان شما حجاب‌بان در مترو مستقر شد پس احتمالا در سطح کشور هم همین رفتار را خواهید کرد گفت: ما حجاب بان نداریم. این چیزی که در رسانه ها تبلیغ می کنند غلط است.
زاکانی مسئولیت حجاب‌بان‌ها را برعهده نگرفت!
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد فرهنگی منکر حضور حجاب‌بان‌ها شد.

انتظامی خطاب به زاکانی پرسید که در زمان شما حجاب‌بان در مترو مستقر شد پس احتمالا در سطح کشور هم همین رفتار را خواهید کرد.

وی همچنین سوالی پرسید مبنی بر اینکه تا پیش از مسئولیت شما در شهرداری سامانه‌ای به نام شفافیت داشت که با حضور شما تا حدی تعطیل شد.

زاکانی پاسخ داد: در خصوص حجاب بان‌ها اشتباه کردید ما حجاب بان نداریم. این چیزی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند غلط است. عده‌ای در حق ما ظلم کردند همانطور که درباره درخت درباره ما ظلم شد، مثلا عکس سال ۹۷ را به عنوان الان منتشر کردند.

انتظامی گفت: بعد از صحبت‌های شما عکس‌های حجاب بان‌ها توزیع می‌شود که زاکانی در جواب بیان کرد: اگر علاقه دارید که آن چیزی که به من ربط ندارد به من منتسب کنید تحمل میکنم. ما در دانشگاه بحث کرده ایم و به این حرف‌ها عادت کرده ایم لذا این حرف شما نادرست است.

زاکانی گفت: در مترو نگهبان امنیتی داریم که منتسب به فاتب هستند نه شهرداری، همچنین یگان انتظامات مترو با لباس فرم مشخص داریم.

وی افزود: یکی از وظایف یگان انتظامات مترو این است که مانع رفتن آقایان به واگن مخصوص بانوان شوند که این بخش مربوط به مترو است.

زاکانی در ادامه گفت: در کنار این یک سری فعالیت‌های مردمی انجام می‌گیرد که مبتنی بر قاعده امر به معروف است. آن‌ها زیر مجموعه ما نیستند، مردمند. اجازه فعالیتی که مخل دیگران نباشد را می‌دهیم. استقبال کردیم از این فعالیت مردمی و در ۷۰ ایستگاه مترو کار ایجابی کردند. حتی دختر من هم کار ایجابی می‌کرد. برای اینکه بتوانند یک نمایشگاه و چارچوبی درباره موضوع حجاب راه بیاندازند. برخی عناصر بودند که یک وجوحی را برای خود شکل داده بودند مثلا یک لباس خاص و آرم روی سینه داشتند که من تا دیدم گفتم این‌ها حق ندارند وارد مترو شوند. موضع شان هم میدان انقلاب بود. به آن‌ها گفتم در صورتی می‌توانند وارد مترو شوند که از طریق ایجابی وارد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین