کد خبر: ۹۱۴۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

قالیباف: مردم در انتخابات برای آینده خود تصمیم گیری کنند

محمدباقر قالیباف گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که مردم می‌توانند برای آینده خود و فرزندان و ایران عزیز ما تصمیم گیری کنید.
قالیباف: مردم در انتخابات برای آینده خود تصمیم گیری کنند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی در پاسخ به سوالات مربوط به برنامه هفتم توسعه و رشد اقتصادی کشور گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که در اختیار شما مردم شریف ایران است که بتوانید برای آینده خود و فرزندان و ایران عزیز ما تصمیم گیری کنید. 

سوالات کارشناسان به شرح زیر است:

آیا دولت شما برنامه هفتم قبول دارد یا باید اصلاح شود؟

چگونه نرخ رشد ۸ درصد را فراهم می‌کنید؟

برای تامین مورد نیار برای رشد ۸ درصد چگونه تامین مالی می‌شود و برنامه برای جلب سرمایه گذاری خارجی و هدایت آن و در چهارچوب قانون مصوب مجلس چیست؟

چه برنامه‌ای برای تهییه سند راهبردی توسعه کشور دارید؟

برنامه شما برای ارتقای کسب و کار چیست؟

چه برنامه‌ای برای پیمان سپاری ارزی دارید؟

برنامه شما برای ثبات بخشی به اقتصاد کشور چیست؟

وی ادامه داد: رییس جمهور مسئولیت‌های سنگین دارد که باید این بار سنگین را با کمک دیگران به دوش بکشد لذا انتخاب مردم بسیار مهم است. 

 تحول و توجه در حوزه اقتصاد از مهمترین وظایف رییس جمهور است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مهمترین وظایف رییس جمهور در شرایط سخت امروز تحول و توجه در حوزه اقتصاد به ویژه برای خانواده‌های محروم و کارمندان و کارگران و پرستاران و مددجویان کمیته حضرت امام و سازمان بهزیستی است و آن‌ها که حقوق ثابتشان با تورم فاصله دارد.

قالیباف بیان کرد: رییس جمهور باید حل این مشکلات را ضمانت کند البته این هم با کمک مردم میسر می‌شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی و ایثارگران مشکلات دارند که باید رفع شود.

قالیباف با بیان اینکه شرایط سختی را در دهه ۹۰ گذراندیم، افزود: آن زمان رشد متوسط سالانه یک درصد و نقدینگی ۲۶ درصد بود که حاکی از اقتصاد سخت و مشکلات بود.

وی با یادآوری ایام کرونا گفت: در آن شرایط زنان ایرانی کار تربیت و آموزش و حفظ بچه‌ها را دنبال کردند و هم به تعبیری مادرخرج خانواده بودند؛ اکنون باید جبران شود.

رییس مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم کار مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود، گفت: امروز برنامه هفتم میثاق ماست که باید اجرا شود پس باید رییس جمهور حواسش به سفره مردم و رشد اقتصادی و اجرای پروژه‌های کلان باشد؛ معتقدم باید قفل این توقف را شکسته و کار دولت شهید رییسی را ادامه دهیم. نقاط صوت را تصویب و ضعف‌ها را برطرف کنیم.

در دولت خدمت و پیشرفت حقوق متناسب با تورم افزایش پیدا می‌کند

قالیباف با اشاره به ظرفیت‌های کشور گفت: در دولت خدمت و پیشرفت با مشارکت کارمندان، کارگران و زحمت کشان، بازنشستگان و قشر محروم و سرمایه گذاران اقتصاد قوی را دنبال کرده که دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد و قدرت خرید متناسب با رشد اقتصادی را حفظ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین