کد خبر: ۹۱۴۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

جلیلی: برنامه هفتم توسعه باید جدی گرفته شود

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برنامه هفتم توسعه باید جدی گرفته شود.
جلیلی: برنامه هفتم توسعه باید جدی گرفته شود
آفتاب‌‌نیوز :

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اولین مناظره با پنج کاندیدای دیگر این انتخابات، در فرصت ۴ دقیقه اول خود با اشاره به سوالات مطرح شده توسط کارشناسان، با بیان اینکه این سوالات دو ایراد دارد، اظهار کرد: اول اینکه چیزی که قانون می‌شود، مثل برنامه هفتم توسعه که مورد وفاق ملی است، نباید در آن تردید ایجاد شود. رشد هشت درصد یک ضرورت است و در قانون هم آمده است. مردم باید انتخاب کنند چه کسی می‌تواند این هدف را محقق کند. عوامل مختلفی برای رشد هشت درصدی نیاز است و فقط سرمایه نیاز نیست و نباید رشد اقتصادی فقط به سرمایه منوط شود. مهمتر از سرمایه، مدیریت سرمایه و استفاده از نیروی انسانی و فناوری‌ها است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه برای دستیابی به رشد هشت درصد، از دولت خواسته شده است که ۴۷ برنامه را در شش ماه، سه ماه و یک سال تهیه کند. اگر در اصل برنامه توسعه تردید داشته باشیم و دنبال بررسی باشیم، رشد محقق نمی‌شود و کار ما عقب می‌افتد. رشد ۸ درصدی می‌تواند انجام شود به شرطی که جدی گرفته شود و از فردای انتخابات، تلاش برای اجرای آن شروع شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: باید فرصت‌های خود را بشناسیم؛ شعار یک جهان فرصت ما واقعی است. ما فرصت‌های ارزشمندی داریم که باید آن را شناسایی کنیم. رشد هشت درصدی قابل تحقق است و ایران می‌تواند جهش کند؛ اما لازمه آن این است که رشد فقط با جذب سرمایه انجام نمی‌شود. قبل انقلاب یک گروه از دانشگاه هاروارد تهیه برنامه توسعه در ایران را بررسی کردند و اعلام شد که که این‌ها فکر می‌کنند رشد اقتصادی فقط با سرمایه انجام می‌شود. مهمتر از همه، مشارکت دادن آحاد جامعه است. برای جهش کشور دولت باید نقش آفرین باشد و برای همه آحاد جامعه بستر برای رشد اقتصادی را فراهم کند؛ این کار با برنامه ریزی محقق می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین