کد خبر: ۹۱۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

تلویزیون به چه روزی افتاده!

تهیه‌کنندگان برنامه‌های صداوسیما پول و تریبون را دراختیار کسانی قرار می‌دهند که بتوانند با «ژانگولر بازی» کاری کنند که بخش‌هایی از برنامه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شوند. این یک شکست واضح برای صداوسیمایی است که روزی همه آرزو داشتند برای دقایقی در قاب آن قرار بگیرند، اما حالا تهیه‌کنندگانش هر کاری می‌کنند تا برنامه‌های‌شان به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کنند.
تلویزیون به چه روزی افتاده!
آفتاب‌‌نیوز :

زمانی گفته می‌شد پخش مسابقات فوتبال داخلی خارجی تنها راه صداوسیما برای جذب مخاطب است. صداوسیمایی که در تمام این سال‌ها با بحران مخاطب روبه‌رو شده است، اما حالا شرایط به سمتی پیش رفته که این راه‌حل هم دیگر برای صداوسیما جواب نیست و برنامه‌های این سازمان حتی در حوزه ورزش هم به سمت «زرد» شدن برای وایرال در فضای مجازی پیش می‌رود؛ و الا چه دلیلی دارد که خداداد عزیزی به عنوان کارشناس ویژه برنامه یورو شبکه ورزش انتخاب شود؟ آیا جز این است که بیاید و با رفتار‌های عجیب و غریب موجبات پخش شدن بخشی از برنامه را در شبکه‌های اجتماعی فراهم کند؟

آن‌هایی که در این چند شب ویژه برنامه پخش مسابقات یورو از شبکه ورزش را نگاه کرده‌اند، می‌دانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. از کل‌کل بچگانه خداداد عزیزی با جواد خیابانی سر صعود یکی از تیم‌ها که در اینستاگرام و تلگرام وایرال شد تا همین برنامه یکشنبه شب که خداداد عزیزی با رسول مجیدی، مجری برنامه به خاطر خواندن کامنت مردم که نوشته بودند خداداد و جواد خیابانی زیاد حرف می‌زنند و اشکان دژاگه دیگر کارشناس برنامه کمتر صحبت می‌کند درگیر شد و قهر کرد!

خداداد عزیزی روی آنتن زنده تلویزیون با حمله به مجیدی او را فرد کم سن و سالی معرفی کرد که می‌خواهد او و جواد خیابانی را خراب کند. خداداد با تاکید بر اینکه «بازی را بلد است» شاکی بود که چرا مجری برنامه در دو برنامه قبلی کامنت نخوانده و به یکباره از شب سوم این کار را انجام داده و چرا کامنتی انتقادی درباره خودش و خیابانی خوانده! بعد هم قهر کرد و هرقدر خیابانی اصرار کرد در مورد یک سوال صحبت کند با ادبیاتی زشت و درحالی که مدام گوشی‌اش را پرت می‌کرد روی میز و به رسول مجیدی متلک می‌انداخت، می‌گفت: «جواب نمی‌دهم. جواب هیچ سوالی را نمی‌دهم.»

مساله سر دفاع از مجری برنامه نیست که اتفاقا تجربه مشابهی در این زمینه با مهدی تاج داشت، در همان برنامه‌ای که وقتی مجری از تاج در مورد نقاط منفی کارنامه‌اش سوال کرد، تاج پاسخ داد شما چند سالت است؟ بحث سر پایین آمدن وحشتناک کیفیت برنامه‌های تلویزیون است. زیر پست‌های مربوط به ویدیوی رفتار عجیب خداداد در برنامه یورو خیلی از کاربران نوشته بودند: «یادش بخیر. زمانی مرحوم دکتر صدر و امیر حاج رضایی و افرادی از این دست به عنوان کارشناس و مفسر در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شدند و حالا فردی می‌آید که نه نظرات کارشناسی‌اش که رفتار‌های عجیب و غریبش قرار است باعث پربیننده‌تر شدن برنامه شود.»

چرا می‌شود رفتار خداداد عزیزی را یک الگو درنظر گرفت که مدام در حال تکرار شدن در صداوسیماست؟ برای اینکه همین شخص در ویژه‌برنامه مربوط به جام ملت‌های آسیا هم حضور داشت و با همین رفتارها، بخش‌هایی از برنامه را در فضای مجازی وایرال کرد. پیش از او هم برخی مهمان‌های دیگر در سایر برنامه‌های صداوسیما که عموما نه از بین متخصصان که از میان سلبریتی‌ها انتخاب می‌شوند چنین کاری کردند. تهیه‌کنندگان برنامه‌های صداوسیما پول و تریبون را دراختیار کسانی قرار می‌دهند که بتوانند با «ژانگولر بازی» کاری کنند که بخش‌هایی از برنامه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شوند. این یک شکست واضح برای صداوسیمایی است که روزی همه آرزو داشتند برای دقایقی در قاب آن قرار بگیرند، اما حالا تهیه‌کنندگانش هر کاری می‌کنند تا برنامه‌های‌شان به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کنند.

این روز‌ها خیلی از پلتفرم‌ها در فضای مجازی ویژه‌برنامه یورو پخش می‌کنند. با آیتم‌های جذاب، مجریان جدید و ایده‌های تازه. همین کار را برای صداوسیمایی که در تمام این سال‌ها قدم رو به پیشرفتی برنداشته و در محاصره چند چهره تکراری با ایده‌های نخ‌نما شده قرار گرفته، بسیار سخت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین