کد خبر: ۹۱۴۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

۱۳ نکته درباره مهران احمدی بازیگری که خود را بازیگر طنز نمی‌داند

مهران احمدی از جمله بازیگرانی است که کارنامه بازیگری اش قابل توجه است از حضورش در ۲۰ سریال تا بازی در ۴۵ فیلم سینمایی و اجراهایش در تئاتر و بازی در سریال‌های نمایش خانگی. احمدی این روز‌ها با «آبی روشن» روی پرده است. فیلمی که فضای متفاوتی نسبت به دیگر فیلم‌های این بازیگر دارد.
۱۳ نکته درباره مهران احمدی بازیگری که خود را بازیگر طنز نمی‌داند
آفتاب‌‌نیوز :

در حال حاضر «آبی روشن» آخرین فیلم مهران احمدی است که روی پرده سینما رفته؛ فیلمی که بازیگر اصلی‌اش مهران احمدی است و مرتضی امینی‌تبار، بازیگر جوان سریال «زخم کاری» با او همبازی است. مهران غفوریان، سارا حاتمی، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو و کاظم هژیرآزاد دیگر بازیگران فیلم هستند.

۱. حضورش در تلویزیون با «جست‌وجو» خسرو ملکان در تلویزیون بود، بعد‌ها با کارگردانان زیادی همکاری کرد و تقریبا در ۲۰سریال تلویزیونی بازی کرد.

۲. مهران احمدی از دهه ۷۰بازی در تئاتر را شروع کرد و بازی کوتاهی در فیلم سینمایی «دعوت به شما» داوود موثقی داشت، اما حضور جدی‌اش در سینما به دهه‌۸۰ برمی‌گردد. سال‌۸۵ در فیلم «آدم» عبدالرضا کاهانی بازی کرد و این فیلم ورود رسمی‌اش به سینما بود. ۴همکاری متوالی با کاهانی داشت.

۳. بازی در ۴۵فیلم سینمایی قابل‌توجه است. مهران احمدی استعداد خوبی در بازی دارد، اما همیشه در نقش دوم ظاهر می‌شود؛ بازیگری که در جشنواره‌های مختلف خیلی مورد توجه داوران قرار نگرفته است.

۴. بازی‌اش در فیلم‌هایی، چون «نفس»، «شیار ۱۴۳» و «ابلق» نرگس آبیار قابل‌توجه بود. در میان کارگردانان بیشترین بازی را برای فیلم‌های عبدالرضا کاهانی دارد.

۵. مهران احمدی ۳بار پشت دوربین قرار گرفته، یک‌بار فیلم کوتاه «ساکنان محترم» را کارگردانی کرده و ۲فیلم بلند «مصادره» و «سگ‌بند» را جلوی دوربین برده است؛ ۲فیلمی که خودش نیز در آن بازی کرده است.

۶. «مصادره» نخستین فیلم بلند مهران احمدی است که سال‌۹۶ تولید و همان سال در سینما اکران شد؛ فیلمی با بازی رضا عطاران، بابک حمیدیان و هومن سیدی که خوب دیده شد و در دو بخش بازیگر نقش اول مرد و طراحی پوستر، نامزد دریافت سیمرغ شد.

۷. دومین فیلم مهران احمدی «سگ‌بند» است که سال‌۱۴۰۰ تولید شد و یک سال بعد روی پرده سینما رفت. امیر جعفری و بهرام افشاری از بازیگران این فیلم کمدی بودند.

۸. این بازیگر تلویزیون و سینما با حضورش در سریال «پایتخت» در میان مردم شناخته شد، اما خودش در گفت‌وگویی اعلام کرده که از حضورش در این سریال پشیمان است. وی توضیح داده: «بزرگ‌ترین پشمانی زندگی خودم و زندگی حرفه‌ای‌ام حضور در پایتخت۶ در نقش بهبود است. من اشتباه کردم و هیچ کاری از دستم برنمی‌آید. همه‌چیز به‌خاطر ۳‌ساعت صحبت با محسن تنابنده بود. نباید می‌پذیرفتم. اجازه دهید نگویم...» با توجه به این صحبت‌ها به‌نظر می‌رسد این بازیگر در فصل هفتم این سریال حضور نخواهد داشت.

۹. احمدی در شبکه نمایش خانگی هم حضور داشته، اما حضورش آنقدر‌ها به نسبت دیگر بازیگران پررنگ نبوده. احمدی در ۵سریال نمایش خانگی بازی کرده و یکی از این سریال‌ها را کارگردانی کرده است؛ «بی‌گناه» فیلمی درام-اجتماعی که خودش هم به‌عنوان بازیگر در آن بازی کرده. این سریال به تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی در ۲۳قسمت پخش شد؛ سریال پربازیگری که مورد توجه قرار گرفت.

۱۰. احمدی این روز‌های «آبی روشن» را روی پرده دارد؛ فیلمی که از نظر منتقدان سینمایی خیلی موفق نیست؛ دومین فیلم بابک خواجه‌پاشا که فضای شاعرانه‌ای دارد.

۱۱ این بازیگر که سال‌۸۹ برای بازیگر مکمل مرد جایزه سیمرغ را برای فیلم «آلزایمر» گرفته، سال‌های سال امید داشت که در جشنواره‌های فیلم فجر دیده شود. گاهی نیز در گفت‌وگوهایش عنوان کرده که در حقش اجحاف شده است.

۱۲ مهران احمدی درباره حضورش در «آبی روشن» عنوان کرده: انگیزه حضور در چنین فیلمی این است که من از طرف مادری به خراسان و شهر عطار وصل می‌شوم. راهی که حاج یونس در فیلم آبی روشن می‌رود، ما را به سیمرغ وصل می‌کند و حالا شاید سیمرغ هم گرفتیم.

۱۳. وی در گفت‌وگویی درباره حضورش در سریال‌های طنز می‌گوید: خودم را بازیگر کمدی نمی‌دانم، چون وقتی یک بازیگر به بلوغ می‌رسد، تازه می‌تواند کمدی بازی کند؛ به‌خصوص در ایران که ۸۰میلیون طناز داریم و کافی است کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی را بخوانید تا بفهمید چقدر این مردم استعداد کمدی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین