کد خبر: ۹۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۵۶
ضمن تأکید بر سرشت مسالمت‌آمیز جنبش سبز بیان شد

موسوی: شعارهایی مورد حمایت است که فراتر از قانون اساسی نرود

جنبش مردم کوچکترین ارتباطی با خارج ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی تاکید کرد: «شعار کلیدی مردم در راه سبزی که برگزیده‌اند، "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر" است».

مهندس میرحسین موسوی روز شنبه در گفت‌وگویی کوتاه با قلم‌نیوز، درباره شعارهای نهضت سبز در در اجتماعات اظهار کرد: «شعارهایی مورد حمایت راه سبز میلیونی مردم است که فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی نرود. خواسته مردم دفاع از جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن است و شعار جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد در بیان این جنبه از مطالبات آنان نقش راهبردی دارد».

موسوی همچنین با تاکید بر ظرفیت‌های قانون اساسی افزود: «ما به دنبال آزادی، عدالت و کرامت انسانی هستیم و اینها اهدافی هستند که تحققشان با اجماع و تاکید گسترده و تحول‌آفرین مردم بر چارچوب قانون اساسی و مطالبه‌شان برای اجرای کامل و دقیق آن امکان‌پذیر است. ما باید بدانیم برای آن که تغییر به سمت مطلوب صورت گیرد، اجماعی در مورد چنین چارچوبی جنبه سرنوشت ساز دارد و گرنه وارد یک دوران هرج و مرج خواهیم شد».

وی درباره ماهیت مطالبات مردم افزود: «سرشت جنبش مردم جنبه مسالمت‌آمیز دارد و متکی به خواست عمومی برای استیفای حقوقشان است که در انتخابات گذشته پایمال شده است». 

موسوی با اشاره به دروغ‌پراکنی‌های رسانه غیرملی و برخی افراد و تریبون‌ها تاکید کرد: «به‌رغم ادعای مخالفان، این جنبش حق‌طلبانه و معنوی کوچکترین ارتباطی با خارج ندارد و کاملا داخلی است و ملت ما به خوبی نسبت به اهمیت این فاصله‌گذاری با بیگانگان آگاه است و بر اساس تجربیات دویست‌ساله خود نسبت به نیات اجانب با سوءظن برخورد می‌کند». 

وی همچنین افزود: «در حرکت عظیمی که در سراسر جهان از سوی ایرانیان مقیم خارج در دفاع از مردم داخل کشور صورت گرفت، به طور محسوسی این فاصله‌گذاری نمایان بود و جا دارد از همه این هموطنان سپاس‌گزاری و تقدیر شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Belgium
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۱
0
0
اقای موسوی [...]شما حق دارید که نگران خودتون و خانواده باشید و حق دارید که این شعار را تکرار نکنید و یا از ان پشتیبانی نکنید[...] کدام بیگانه ای از شعار صددرصد ملی و ناسیونالیستی پشتیبانی میکند؟ این شعار خواستگاهی میلیونی دارد و اگر در یک رفراندوم امروز از ملت بپرسند [...]!؟ قربان شما بروم، عزیز برادر این ملت [...] شما هم اگر محبوبیت و مقبولیتی دارید برای این است که تا امروز در این راه و با شعار تغییر بیرون امده اید اگر مرد اینکار نیستید تورا به خدا و به همان اعتقاداتتان مردم را قربانی امیال خود نکنید، شما مگر در منزل سهراب اعرابی قول ندادید که پیگیر خواسته های ملت باشید؟ ملت که دنبال سوپر من نیست؟ملت ازادی [...] دین فروشها را میخواهد. شما اگر بدنبال احقاق حقوق ملت هستید ،اولین حق انها حق انتخاب است.بیایید از رفراندوم تعیین سرنوشت دفاع کنید تا همین ملت جواب هر دو ما را بدهند. با احترام .زندی از بلژیک
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۱
0
0
این حرف برای وقتی بود که جمهوری اسلامی وجود داشت [...]
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۱
0
0
آقای موسوی شما برای مردم ایران شخصی بودید که واسطه نمایش اعتراض آنها به [...] شدید. لطفا واقع بین باشید و خواست مردم را درک کنید ولو اینکه در ظاهر مجبور به رعایت خطوط قرمز شوید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین