کد خبر: ۹۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲

مقام ارشد آمریکایی: با تهران کانال‌های ارتباطی داریم

یک مقام ارشد آمریکایی گفت کانال‌هایی برای ارتباط با مقام‌های ایرانی داریم و به آن‌ها می‌گوییم که چه چیزی ما را نگران می‌کند و پیامد این اقدامات چه خواهد بود.
مقام ارشد آمریکایی: با تهران کانال‌های ارتباطی داریم
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به العربیه گفت: «کانال‌هایی برای ارتباط با مقام‌های ایرانی داریم و به آن‌ها می‌گوییم که چه چیزی ما را نگران می‌کند و پیامد این اقدامات چه خواهد بود». او تاکید کرد: «فکر می‌کنم آن‌ها پیام ما را به وضوح دریافت می‌کنند».

ایران در دسته زیادی از موضوعات در منطقه با ایالات متحده دچار اختلاف است، اما در این میان، برنامه هسته‌ای تهران بزرگ‌ترین چالش برای واشنگتن محسوب می‌شود.

در ماه‌های اخیر، ایران به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ادامه داده و مقادیر زیادی از آن را ذخیره کرده است. به گفته مسئولان ارشد دولت آمریکا، شتاب غنی‌سازی اورانیوم در ایران برای غرب بسیار نگران‌کننده است. اما یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به العربیه گفت: «همانطور که رئیس‌جمهوری از روز اول گفته است، ضروری است به وضوح بگوییم که ما به ایران اجازه نخواهیم داد که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. همه گزینه‌ها روی میز است و ما با شرکا و متحدان خود هماهنگ هستیم». این در حالی است که تهران بار‌ها اعلام کرده که برنامه هسته‌ای‌اش صلح آمیز بوده و سویه تسلیحاتی ندارد.

بیانیه‌های دولت جو بایدن پس از جلسات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که واشنگتن به سیاست خود پایبند است. نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا تائید کرده‌اند که تهران در حال حاضر به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت نمی‌کند. به نوشته العربیه، بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، مقامات آمریکایی به اطلاعات خود در این زمینه اطمینان دارند و در صورت لزوم اقدام خواهند کرد.

اطلاعات رسیده به العربیه، در فوریه گذشته، نشان می‌دهد مسئولان آمریکایی با مقامات ایرانی در یک کشور عربی دیدار کردند. در این جلسه، آمریکایی‌ها نگرانی خود را پیرامون فعالیت‌های گروه‌های مقاومت در منطقه اعلام کرده‌اند. این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به العربیه گفت: «ما بسیار شفاف بوده‌ایم. کانال‌هایی برای ارتباط با مقام‌های ایرانی داریم و به آن‌ها می‌گوییم که چه چیزی ما را نگران می‌کند و پیامد این اقدامات چه خواهد بود.» او در ادامه تاکید کرد: «فکر می‌کنم آن‌ها پیام ما را به وضوح دریافت می‌کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین