کد خبر: ۹۱۵۳۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

سیر تا پیاز کرایه تاکسی‌های برقی در تهران

تعداد ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به دست خریدارانش رسید اما کرایه این تاکسی ها چقدر است؟ با روزگار خودرو همراه باشید.
سیر تا پیاز کرایه تاکسی‌های برقی در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت کرمان موتور اولین خودروسازی است که واردات و عرضه تاکسی‌های برقی را بر عهده گرفت. کی ام سی EJ۷ به تعداد ۲۰۰ دستگاه پلاک و تحویل رانندگان شد. تعداد ۸۰۰ دستگاه دیگر از این تاکسی برقی هم به زودی به دست مشتریان خود خواهد رسید.

مشخصات فنی تاکسی برقی کرمان موتور

کی ام سی EJ۷ از یک پیشرانه برقی با حداکثر توان ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن. متر بهره می‌برد. این خودرو مجهز به یک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی است که در صورت شارژ کامل می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو هم کمتر از ۷ ثانیه اعلام شده است.

هزینه شارژ تاکسی‌های برقی

هزینه شارژ خودرو‌های برقی به طور معمول کمتر از ۵۰ هزار تومان خواهد شد. اما به صورت خاص هزینه شارژ کامل کی ام سی EJ۷ با احتساب هر کیلووات ساعت ۵۴۷ تومان عدد ۲۷ هزار تومان خواهد شد. به نوعی می‌توان گفت با پرداخت ۲۷ هزار تومان امکان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را خواهید داشت.

قیمت تاکسی‌ها برقی

خودرو‌های مختلفی برای استفاده به عنوان تاکسی برقی تا کنون وارد کشور شده است. اما کی ام سی EJ۷ با قیمت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به رانندگان تاکسی عرضه شد. البته ۹۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صورت تسهیلات ۵ ساله با کامرزد ۹ درصد عرضه شده است. میزان ۶۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات را کرمان موتور به صورت مستقیم ارائه می‌دهد و باقی سهم تاکسیرانی و شهرداری است.

کرایه تاکسی‌های برقی چقدر است؟

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نرخ کرایه این تاکسی‌ها گفت: طبق مصوبه شورای شهر تهران، با توجه به اینکه این تاکسی‌ها خودروی لوکس به شمار می‌آیند رانندگان تاکسی می‌توانند تا سقف ۸۰ درصد افزایش نرخ داشته باشند، اما برای رفاه حال شهروندان، اعلام کرده‌ایم رانندگان این دسته از خودرو‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰ نسبت به نرخ عادی کرایه یک مسیر، افزایش کرایه داشته باشند.

منبع: روزگار خودرو 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین