کد خبر: ۹۱۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

حمایت قاطع اسحاق جهانگیری از پزشکیان

معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: انتخابات پیش رو می‌تواند مقداری از رنج‌های مردم را کم کند و تا حدی امکان مشارکت و رقابت سیاسی را فراهم کند.
حمایت قاطع اسحاق جهانگیری از پزشکیان
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری، اظهار داشت: من با صراحت اعلام می‌کنم که اگر چه از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌ام، اما ذره‌ای تردید ندارم که باید در این شرایط از طریق انتخابات و رای خود نشان دهم و نشان دهیم که ایران به چه تحولی نیاز دارد و ایرانیان چه می‌خواهند.

بخش‌های مهم سخنان او در ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان را در ادامه می‌خوانید:

با کمال میل به نشست زاگرس نشینان و دوستان عزیز لر آمدم به چند سبب:

- شرایطی پیچیده از هر نظر که نیازمند افق گشایی است.

- شرایطی پیش آمده که می‌توان در آن جستجوی امید کرد.

- انتخابات پیش رو می‌تواند مقداری از رنج‌های مردم را کم کند و تا حدی امکان مشارکت و رقابت سیاسی را فراهم کند.

- دوم اینکه در جمع دوستان لر خوب می‌توانم به مفهوم رنگین کمان ایران و اهمیت تنوع فرهنگی و ظرفیت ارتقا موقعیت ایران را بفهمم.

- سوم اینکه می‌توانم با مردم خوب هم وطنم گفتگو کنم بخصوص آن‌ها که در این موقعیت مرددندکه چه بکنند، یا به فرایند انتخابات به حق بدبین و معترض شده اند.

- من با صراحت اعلام می‌کنم که اگر چه از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده ام، اما ذره‌ای تردید ندارم که باید در این شرایط از طریق انتخابات و رای خود نشان دهم و نشان دهیم که ایران به چه تحولی نیاز دارد و ایرانیان چه می‌خواهند.ایران نیازمند تحول رویکرد‌ها و شیوه‌های حکمرانی است و وقتی حاصل انتخابات مردم چنین منتخبی باشد، قدمی به جلو برداشته ایم.

- به نظر من پزشکیان واجد این خصوصیت‌ها است.

-، چون راست می‌گوید و پاک و پاکدست و از جنس مردم است می‌تواند اعتماد از دست رفته اکثریت جامعه را به حاکمان تا حد زیادی برگرداند.

- او باور دارد که در این مقطع دشوار باید سرمایه اجتماعی را ترمیم و تقویت کرد و تحریم‌ها را لغو کنیم.

- او کسی است که بی ادعا و بدور از شعار می‌تواند مورد اعتماد مردم و افزایش مشارکت آن‌ها باشد، او فرصتی برای (آشتی ملی)، (برای اجماع ملی) فراهم می‌شود تا همه باهم فکر و اقدامی برای کاهش مشکلات مردم کنند.

- بیشترین سهم و نقش برای برداشتن این بار را کسانی دارند که حال یا مرددند و یا قهر و بی تفاوت.

- باطل سحر این انتخابات بالا بردن سطح مشارکت و انتخاب نامزدی متمایز و متفاوت است، دکتر پزشکیان اصلاح طلب است، تبار مدیریتی او به اصلاحات و دولت خاتمی می‌رسد و الان هم گوشش نسبت به خواسته‌های جدید جامعه شنواست.

- خوشبختانه مردم ما می‌توانند تفاوت او و رویکرد‌ها و همکارانش را با کسانی ببینند که با مردم راست نمی‌گویند ومدام خود را اهل عمل میدانند، ولی نمی‌گویند که با چه هزینه‌ها و با چه بریز و بپاش‌ها و فساد‌های مدیریتی می‌کنند. یا کسانی که در عالم تخیل به سر می‌برند و رویا فروشی می‌کنند و با همین رویا‌ها فرصت‌های توسعه ملی را از میان ببرند.

- من که در مناظره‌های سال ۹۶ بودم، نتیجه ورود این آقایان را در انتخابات سال ۱۴۰۰ هم دیدم.

- اگر چه مبدا خلقت و حکمرانی را به سال ورود خودشان به قوای مختلف تغییر داده اند بگویند که وقتی روی کار آمدند سفره مردم چگونه بود و بعد از ۳ سال چه شد.

- در حل برجام و لغو تحریم‌ها به کجا رسیدیم.

- در اتحاد و انسجام داخلی چه کردید؟

- هنرمندان، ورزشکاران، معلمان، اساتید امیدوارتر شده‌اند؟

- در سفره مردم که دیگر عدد و رقم است چه دستاوردی داشتید؟ می‌گویید نفت را می‌فروشیم تاثیر آن در زندگی مردم کجاست؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین