کد خبر: ۹۱۵۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰

دفاع انتخاباتی دختر از پدر

رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری با شدت و حرارت از سوی نامزدها، رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی و کم و بیش از سوی جامعه دنبال می‌شود. نمونه آن را می‌توان در برنامه‌های مختلف انتخاباتی و البته مناظرات دید که چگونه کاندیداهای مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
دفاع انتخاباتی دختر از پدر
آفتاب‌‌نیوز :

اما در کنار برنامه‌های سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی مسائل درونی کاندیدا‌ها نیز تاحدی برای جامعه جالب و قابل پیگیری است. در این انتخابات نیز جدای از برنامه‌های میزگرد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، با مردم، گفت‌وگوی ویژه خبری و مناظرات دو برنامه «بدون تعارف» که پس از بخش خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه ۲ و گفت‌وگوی صمیمی که پیش از گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر پخش می‌شوند به ابعاد داخلی و خانوادگی کاندیدا‌ها می‌پردازند. در برنامه اخیر گفت‌وگوی صمیمی که سه‌شنبه شب پیش از گفت‌وگوی ویژه خبری محمدباقر قالیباف از شبکه خبر پخش شد این برنامه میزبان مریم قالیباف، دختر محمدباقر قالیباف بود تا در خصوص مسائل خانوادگی این کاندیدای ریاست جمهوری بحث و گفت‌وگویی صورت گیرد.

اما بر خلاف برخی برنامه‌ها که گفتگو‌ها بیشتر به مسائل خصوصیات اخلاقی و ارتباط نامزد انتخابات با خانواده‌اش پیش می‌رود در این برنامه مسائل دیگری برجسته شد و در شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت. مسائلی که سابق بر این نیز از سوی برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا علیه قالیباف مطرح شده بود و چالش‌هایی برای او ایجاد کرده بود و چند ماهی بود که دیگر از این مسائل خبری نبود. اما گفت‌وگوی دختر محمدباقر قالیباف باعث شد بازهم سر صحبت در خصوص ماجرا‌هایی مثل «سیسمونی گیت»، سفر ترکیه و عروسی دختر قالیباف در مقابل نگاه مردم مطرح شود. هر چند که به نظر می‌رسید واکنش‌های دختر قالیباف چه خواهد بود. 

حواشی پیرامون پدرم دروغ بود

دختر محمدباقر قالیباف در مورد برخی ابهاماتی که از سوی فعالان رسانه‌ای در خصوص پدرش و خانواده مطرح می‌شود، اظهار داشت: اولین دروغ را در مورد عروسی من گفتند، یک عکسی که من نبودم را به جای من منتشر کردند و از عروسی مجلل گفتند. مریم قالیباف در مورد حاشیه‌ها پیرامون سفرش به ترکیه گفت: من دوست ندارم اسم آن را حاشیه بگذارم آن دروغ بود، این دروغ‌ها کام ما را در برهه‌ای از زندگی تلخ کرد، البته به‌خاطر این دروغ‌ها هم محکوم شدند. وی با بیان اینکه برای هر دختری عروسی‌اش شب مهم زندگی‌اش است، بیان کرد: دروغ سیسمونی باعث شد دوران بارداری به من خیلی سخت بگذرد، این سبک دروغ‌ها خیلی مخاطب دارد.

مریم قالیباف افزود: من به ترکیه سفر کردم، اما برای خرید نرفته بودم، شاید در هیچ حوزه‌ای نتوانستند به پدرم حرف‌هایی بزنند که این‌طور مشتری داشته باشد پس به خانواده‌اش حمله کردند. وی ادامه داد: در ۱۲ سالی که پدرم شهردار بودند کار‌های بزرگی برای بانوان کردند. وی درباره بهترین اخلاق پدرش تصریح کرد: پدرم فردی همه‌جانبه است و در جایگاه پدر و پدربزرگ فوق‌العاده است، این همه جانبه بودن برای من یک اخلاق خوب است، بدترین اخلاق او هم این است که بابا کم حرف هستند، برایشان سخت است که مشکلات را با ما در میان بگذارند.

 واکنش‌ها به یک مصاحبه

اما صحبت‌های دختر قالیباف از همان شامگاه سه‌شنبه با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و هر کسی از ظن خود به گفته‌های وی واکنش نشان داد. چنانکه وحید اشتری که خود ابتدا ماجرای سیسمونی گیت را افشا کرد در نخستن واکنش به این صحبت‌ها در افشاگری جدید خود در ایکس نوشت: «دختر آقای قالیباف در تلویزیون گفت که بنده ترکیه رفتم، ولی نه برای خرید.

این تصویر سامانه هواپیمایی معراج است که برای بار اول منتشر می‌کنم. خوب است ایشان توضیح دهند این ۲۹۴ کیلو بار که در آن سفر در سامانه هواپیمایی وحید معراج به‌عنوان بار همراه همسر ایشان ثبت شده چیست؟ ۲۰ بسته و چمدان!» اشتری که با هشتگ سیسمونی گیت این توئیت را منتشر کرده با انتشار عکس بلیت هواپیمایی معراج خانواده قالیباف در ادامه آورده است: «حالا من تصمیم گرفته بودم مطلب جدیدی منتشر نکنم، ولی نشد!» در واکنشی دیگر، حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دولت دوازدهم، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گاه سخنان بجای فرزندی، پدر را از فرش به عرش می‌برد. گاهی هم سخنان نابجای فرزندی، پدر را از عرش به قالی می‌کشاند.»

همچنین یک فعال سیاسی اصولگرا هم در واکنش به اظهارات دختر قالیباف در کانال تلگرامی خود نوشت: «دختر آقای قالیباف در گفت‌وگویی ویدئویی، حرف‌هایی درباره عروسی‌اش، سفر به ترکیه و سیسمونی گفته است.» محمد مهاجری نوشت: در اوج اتفاقاتی که به سیسمونی گیت مشهور شد، کلمه‌ای در این باره ننوشتم، چون ورود به حریم شخصی افراد را نامردی می‌دانم.

به‌خاطر سکوت در این زمینه، متهم هم شدم، اما به‌عنوان یک پدر، حال آقای قالیباف را درک می‌کردم و، چون می‌دانستم بسیاری از دوستان قدیمش او را سرزنش کردند، دوستان رسانه‌ای را از ورود به این موضوع پرهیز می‌دادم. اینک، اما مصاحبه دختر آقای قالیباف را کاری بی‌منطق می‌دانم. هیچ دلیلی ندارد دختر جوان او جلوی دوربین ظاهر شود و در آستانه انتخابات بخواهد جور پدر را بکشد.

وی افزود: «به عنوان یک متخصص رسانه و آشنا به مدیریت افکارعمومی و بدون داوری درباره صحت و سقم مصاحبه دختر آقای قالیباف اطمینان می‌دهم چنین کار‌هایی کاملا نتیجه عکس می‌دهد. متاسفانه آقای قالیباف هرگز مشاوران سیاسی و رسانه‌ای خوبی نداشته و به همین دلیل هم در موارد مشابه همواره بازی را باخته است. اگر مشاوری فهیم در تیم او وجود داشت حتما به او می‌گفت مصاحبه دخترش با تم مظلوم‌نمایی، جز آنکه شایعات و اخبار گذشته را دوباره زنده کند و همه آن‌ها را باورپذیر و درست جلوه دهد نتیجه دیگری ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین